30-01-2018

IBM onderstreept resultaten 2017 met strategisch cloudpartnerschap met Salesforce

Deel dit bericht

De cloudgerelateerde activiteiten van IBM zijn een van de voornaamste oorzaken van de positieve financiële resultaten van het bedrijf in 2017. Waar cloud vier jaar geleden nog goed was voor 10 procent van de totale omzet, is dat nu al 21 procent. De 17 miljard dollar in cloudomzet in 2017 betekent een stijging van 24 procent in vergelijking met het jaar daarvoor.

Om die resultaten te onderstrepen en de Cloud business nog verder uit te bouwen, kondigt IBM nu een uitbreiding aan van het strategische partnerschap met Salesforce. Dit houdt in dat IBM Salesforce benoemt als geprefereerd customer engagement platform voor sales en services. Salesforce, op haar beurt, benoemt IBM tot geprefereerde leverancier van clouddiensten.

IBM focust zich in het leveren van die clouddiensten specifiek op het verwerken van data op bedrijfsniveau. IBM biedt een geïntegreerde cloudarchitectuur. Zo krijgen klanten een scherp overzicht van hun data – ook van het soort data dat anders niet zou kunnen worden aangeboord. Bijkomend voordeel is dat heel wat diensten (denk aan blockchain, kunstmatige intelligentie en Internet of Things) via de cloud ontsloten worden voor klanten.

Het verder uitgebreide partnerschap bouwt voort op de combinatie van de diensten Watson (IBM) en Service Cloud Einstein (Salesforce), dat bedrijven toelaat om snellere, door kunstmatige intelligentie gedreven beslissingen te nemen. Voor bedrijven betekent dat concreet dat ze hun klanten een betere, gepersonaliseerde ervaring kunnen bezorgen – geen overbodige luxe, als je weet dat consumenten steeds sterker in hun schoenen staan in het verwachten van een gebruikerservaring op maat.

Company:

IBM, Salesforce

Partners