18-04-2018

Progress helpt Wärtsilä met personalisatie online klantervaring

Deel dit bericht

Progress, leverancier van applicatieontwikkeling- en implementatietechnologieën, heeft aangekondigd dat Wärtsilä, wereldleider in geavanceerde technologieën en oplossingen voor de marine en energiemarkten, Progress Sitefinity en Progress Sitefinity Digital Experience Cloud (DEC) heeft geselecteerd voor het vernieuwen van haar websites en het personaliseren van de klantreis voor bezoekers.

Het web content management en personalisatieplatform stelt de marketeers van Wärtsilä in staat om 200 productpagina’s in één keer bij te werken en eenvoudig de juiste merkervaringen op alle apparaten te creëren zonder de noodzaak van IT-ondersteuning. Sinds de lancering van de Sitefinity DEC-oplossing heeft het bedrijf het aantal hooggekwalificeerde leads aanzienlijk verhoogd, wat heeft geleid tot meer orders en een hogere klantbetrokkenheid.

Gebruiksvriendelijke interface
Wärtsilä is als organisatie wereldwijd actief, de website speelt dan ook een cruciale rol in de digitale marketinginspanningen van het bedrijf. Met unieke content pagina’s voor elk van Wärtsilä’s drie unieke bedrijfseenheden en regionale sites voor meer dan vijftig verschillende locaties en talen, is de website van Wärtsilä in de loop der jaren een complex ecosysteem van digitale content geworden. Het onderliggende content managementsysteem had een gecompliceerde gebruikersinterface en beperkte de schaalbaarheid. Ook ontbrak het aan belangrijke functies, zoals design en compatibiliteit met mobiele apparaten. Hierdoor was het voor de marketeers van Wärtsilä moeilijk te beheren en was de klantervaring niet zoals zij voor ogen hadden. Om een moderne gebruikerservaring te bieden, de werking te verbeteren en personalisatie mogelijk te maken, wendde Wärtsilä zich tot Progress-partner Siili Solutions, om de website opnieuw te ontwerpen op basis van Progress Sitefinity.

“De gebruiksvriendelijke interface was voor Wärtsilä een belangrijke reden om te kiezen voor Progress Sitefinity. Het is eenvoudig te leren voor iedereen, zonder dat daarvoor uren in de backend doorgebracht dienen te worden. Omdat zoveel verschillende afdelingen en mensen content creëren en aanpassen, was het voor ons erg belangrijk om een gebruiksvriendelijk content managementsysteem te hebben”, vertelt Maud Bernard, digital marketing specialist bij Wärtsilä. “De Sitefinity DEC-oplossing is de toekomst van digitale marketing bij Wärtsilä. De B2B-wereld heeft meer gepersonaliseerde ervaringen nodig en deze oplossing stelt ons in staat om deze ervaringen te creëren.”

Ingebouwde machine learning-technologie
Met behulp van de Sitefinity DEC-oplossing kan Wärtsilä bezoekers effectief scoren voor elke actie die zij ondernemen. Op basis van deze score kan het bedrijf de gebruikerservaringen verder personaliseren door aanbevelingen op maat aan te bieden. Ingebouwde machine learning-technologie maakt automatische segmentatie en optimalisatie mogelijk zonder dat marketeers zich hiervoor hoeven in te spannen. Door consequent interessante inhoud te promoten kan Wärtsilä de betrokkenheid van bezoekers vergroten en de conversie verbeteren.

“Progress Sitefinity zorgt ervoor dat dynamische doelgroepsegmentatie en personalisatie samenwerken als één team. Bovendien kunnen ondernemingen bedrijfsgroei stimuleren door de reis van elke klant inzichtelijk te maken en te optimaliseren- van anoniem gedrag tot een langetermijnrelatie”, aldus John Ainsworth, Senior Vice President Core Products bij Progress. “Wärtsilä is een geweldig voorbeeld van een organisatie die stopt met de benadering ‘een boodschap voor iedereen’ en ervoor kiest om voor elke prospect een op maat gemaakte ervaring te levereren.”

Partners