09-05-2011

Callcenterfunctionaliteit in Salesforce.com

Deel dit bericht

Interactive Intelligence, leverancier van zakelijke communicatieoplossingen, maakt de Softphone Connector beschikbaar via de Appexchange2 van Salesforce.com. Met deze Softphone Connector is de callcenterfunctionaliteit van Customer Interaction Center direct te gebruiken door de eindgebruiker vanuit de user interface van Salesforce.com.

 Bellen en gebeld worden gebeurt dan vanuit één en hetzelfde scherm waarin alle functionaliteit voor het gespreksbeheer, presence management en screenpop zijn geïntegreerd.
Het Belgische facilitaire callcenter CallExcell past de integratie al toe in de praktijk. Hier gaat men zelfs zover dat de connector wordt gebruikt om direct in de Salesforce.com-applicatie van de klant te werken. 
Managing Partner Karin Vandevelde van CallExcell: "Het uitbesteden van klantcontact en leadgeneratie aan een facilitair contact center is een kwestie van vertrouwen. Daarin hebben wij onze sporen al verdiend. Nu gaan we nog een stapje verder en werken direct in de systemen van de opdrachtgever maar wel vanuit één en hetzelfde scherm. Alle data wordt direct weggeschreven in het Salesforce.com-systeem van de opdrachtgever. Het weglaten van tussenstappen als het exporteren en importeren van gegevens levert een veel hogere kwaliteit op in hun database."
Tot de functionele mogelijkheden behoren configureerbare screen-pops voor ieder mediatype en multichannel routering en -wachtrijen. Voor organisaties die intensief werken met Salesforce.com biedt deze integratie een groter gebruiksgemak en vooral tijdswinst doordat interacties en de bijbehorende dataverwerking binnen dezelfde applicatie kan worden afgehandeld. 

Company:

Salesforce.com

Partners