16-02-2017

CoolProfs presenteert nieuwe bedrijfsstrategie en huisstijl

Deel dit bericht

IT-dienstverlener CoolProfs bouwt sinds haar oprichting in 2000 maatwerk IT-oplossingen. In de zomer van 2016 startte de dienstverlener met een herdefinitie van de bedrijfsstrategie. In een traject van enkele maanden, waarbij creatieve en reflectieve input van medewerkers, MT-leden, klanten en partners centraal stond, formuleerde CoolProfs een nieuwe bedrijfsstrategie en kreeg de nieuwe huisstijl vorm.
 
De Strategie 2019 van CoolProfs kent de volgende speerpunten:
- Meer focus op dienstverlening. Als ontwikkelaar van unieke, bedrijfskritische systemen lag dienstverlening al verankerd in de kernwaarden van CoolProfs. Dit wordt de komende jaren verder uitgebouwd waarbij zo’n 6o procent van de tijd en inspanning aan bouwen wordt besteed, en de overige 40 procent aan vergaande dienstverlening, zoals meedenken over softwareportfolio, en verantwoording dragen voor het IT-bouwtraject en -architectuur.
- Versterken modelgedreven ontwikkeling. Sinds de start houdt CoolProfs zich al bezig met Modelgedreven Applicatie-ontwikkeling. Eerst met ontwikkelplatform CA Gen en nu al jaren als de grootste OutSystems partner. Deze trend wordt doorgezet en versterkt.
- Nieuwe samenwerkingen. Door met specialistische aanbieders te werken zal de kwaliteit van CoolProfs’ dienstverlening naar een hoger niveau worden getild. Hierdoor komt er meer focus te liggen op gebruiksgemak (UX), en gebeurt het testen van de software voortaan modelgedreven en in verre mate geautomatiseerd. Het Rapid Application Delivery platform van OutSystems leent zich uitstekend voor deze geavanceerde technologieën.

Kernwaarden
Aansluitend op Strategie 2019 heeft CoolProfs een volledige rebranding doorgevoerd. Daarbij zijn het logo, de huisstijl en de pay-off geherformuleerd. Belangrijk is volgens CoolProfs-directeur Eric ten Harkel dat de kernwaarden van het bedrijf vertegenwoordigd zijn: persoonlijk, plezier, betrokken, assertief en creatief. “We helpen onze klanten dagelijks bij hun transformatie naar een digitale bedrijfsvoering. Nu is het tijd om onze eigen toekomststrategie te formuleren en uit te dragen. Je ziet in het nieuwe logo de drie-eenheid van zakendoen, focus op mensen, en liefde voor techniek mooi verbeeld. De punt staat voor daadkracht. De nieuwe pay-off vat de bedrijfskwaliteiten kernachtig samen: Rapid. Development. Partner. Ik ben erg te spreken over onze nieuwe uitstraling. Met Strategie 2019 helpen we onze klanten zelfverzekerd naar 2019 en verder”, aldus Ten Harkel.

Meer informatie: CoolProfs

Partners