Accenture heeft Happen overgenomen, een particulier innovatiebedrijf dat eigen methodes, frameworks en digitale tools inzet om organisaties te helpen nieuwe ideeën, producten en diensten te genereren, die groei stimuleren. Details over de overname zijn niet bekendgemaakt.
Happen heeft haar hoofdkantoor in Londen en heeft daarnaast kantoren in Amsterdam en New Jersey. Het bedrijf beschikt over een team met een brede reeks innovatievaardigheden. De medewerkers van Happen zullen zich bij Accenture’s Products Industry X.0-tak voegen. Die helpt klanten hun producten, diensten en businessmodellen opnieuw uit te vinden met behulp van geavanceerde digitale technologieën. Daarmee realiseren ze meer efficiëntie en groei in de bedrijfsvoering, waaronder in de onderdelen design en engineering, manufacturing, supply chain management, logistiek en klantenservice.
Volgens Eric Schaeffer, Senior Managing Director bij Accenture, die leiding geeft aan Products Industry X.0 en de Supply Chain & Operations-consultingpraktijk, helpt Happen door datagedreven intelligence in het beslissingsproces van klanten te brengen bedrijven innovatieve producten, diensten en ervaringen op maat te maken voor een customer-centric bedrijfsvoering. “De acquisitie breidt de analytics-, design- en engineeringsmogelijkheden uit, die wij gebruiken om klanten te ondersteunen in een marktplaats van miljoenen individuen.”
Happen is de meest recente acquisitie in een serie overnames die Accenture heeft gedaan om zijn Industry X.0-productinnovatiemogelijkheden uit te breiden. In september 2019 nam het Pragsis Bidoop over, een Spaans bedrijf met expertise in big data, artificial intelligence en geavanceerde analytics. In maart 2019 nam Accenture ?What If! over, een innovatiebedrijf dat een experimentgedreven benadering toepast om klanten te helpen nieuwe producten, diensten, businessmodellen en organisatorische culturen te ontwikkelen. Andere recente overnames zijn die van hardware-engineering-bedrijf Mindtribe, strategisch-designbureau designaffairs en productdesign- en innovatiebedrijf Altitude.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht