San Antonio, de zevende stad van de Verenigde Staten heeft met het Mendix low-code platform een applicatie gecreëerd om het verlenen van noodhulp aan inwoners die geraakt zijn door de coronavirus pandemie, te versnellen. De applicatie brengt het hele proces voor het aanvragen van financiële hulp bij huisvesting online en vervangt een tijdrovend handmatig proces.
Minder dan een dag nadat de app in gebruik werd genomen deden inwoners meer dan 1.100 aanvragen, op een piekmoment waren dit zelfs 3.000 aanvragen op een dag. Op basis van huidige toewijzingen kan de Neighborhood & Housing Services Department (NHSD) van de stad San Antonio via de nieuwe app voor meer dan 25 dollar miljoen aan noodhulp verwerken, goedkeuren en verdelen.
De behoefte van de inwoners van San Antonio aan financiële hulp voor huisvesting nam in maart snel toe toen de pandemie de hele staat lam legde. Dit leidde tot veel bedrijfssluitingen en het verlies van banen. Het aantal aanvragen voor hulp schoot omhoog. De situatie bij de NHSD werd al snel kritiek omdat het bestaande handmatige proces werd overrompeld door de plotselinge stormloop van aanvragen. Zonder snelle hulp liepen de bewoners het risico uit hun huis gezet te worden of afgesloten te worden van nutsvoorzieningen.
App binnen twee weken gebouwd
Bij San Antonio realiseerde men zich dat om snel noodhulp te kunnen bieden, het proces onmiddellijk volledig gedigitaliseerd moest worden. De stad nam een noodamendement aan om geld vrij te maken voor een cloudgebaseerde tool en riep de hulp in van Kinetech om het bestaande handmatige systeem te digitaliseren.
24/7 online aanvraag indienen
Inwoners van de stad vroegen voorheen eerst online of persoonlijk hulp aan - wat onmogelijk werd tijdens de lock-down - en moesten de ondersteunende documentatie afzonderlijk opvolgen, wat vaak een uitdaging vormde. Aanvragers kunnen nu de hele aanvraag 24/7 digitaal vanuit hun huis indienen. Belangrijk is dat de applicatie ook de mogelijkheid biedt om huiselijk geweld te melden. Deze melding wordt vervolgens automatisch doorgegeven aan hulpverleners. Hoewel melding van misbruik ook werd aangeboden op de papieren aanvragen, was er geen manier om deze automatisch door te sturen waardoor men niet snel kon reageren.
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
21 november 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een h...
28 november 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten v...
Deel dit bericht