Dat data een goudmijn is, weten we allemaal. Toch laten veel bedrijven kansen liggen als het gaat om de toepassing van die data. En wat bedrijven zich ook vaak niet realiseren, is dat er tegelijkertijd een bron van onaangeboord potentieel zit in de u...
Amazon Web Services lanceert AWS Build: een wereldwijd programma dat tot doel heeft bedrijven tijdens hun transitie naar de cloud in een vroeg stadium te ondersteunen bij het bouwen, verfijnen en implementeren van innovatieve applicaties. Gedurende t...
Het Centrum Wiskunde & Informatica (CWI) en het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) hebben hun krachten gebundeld in het ICAI Lab Explainable AI for Health. Ze ontwikkelen nieuwe vormen van kunstmatige intelligentie (AI) waarbij duidelijk i...
Deze workshop met Winfried Etzel behandelt de centrale pijler van Data Mesh: Federated Data Governance. Hoe zorg je voor een goede balans tussen autonomie en centrale regie? Praktische workshop van een halve dag op 3 april in Utrecht - schrijf snel in!
Kunstmatige intelligentie wordt door bedrijven gezien als de sleutel tot operationele veerkracht en concurrentievoordeel, blijkt uit een onderzoek van Accenture. Hieruit komt naar voren dat maar liefst 73 procent van de bedrijven AI als een essenti&e...
Embedding responsible innovation: How SAS is leading the charge in ethical technologyResponsible innovation is critical because technology does not exist in a vacuum. It affects us all in unexpected ways. We know analytics has an undeniable impact on...
Red Hat kondigt aan dat Siemens Red Hat OpenShift gebruikt in de Amberg productielocatie. Het bedrijf gebruikt dit toonaangevende Kubernetes-platform om de beschikbaarheid, prestaties en beveiliging van haar bedrijfskritische applicaties te optimalis...
GitLab heeft TeamOps aangekondigd. TeamOps is een management discipline die GitLab in staat stelde om in tien jaar tijd uit te groeien van een startup tot een beursgenoteerde wereldspeler. GitLab heeft al enkele van zijn best practices gedeeld in hun...
De Universiteit Twente en de ING Group hebben hun handtekeningen gezet onder een samenwerkingsovereenkomst voor vijf jaar op het vlak van kunstmatige intelligentie en data science in de financiële wereld.Afstudeerders, onderzoekers en promovendi...
Meer dan de helft (56 procent) van de Nederlandse consumenten (64 procent van de Europese consumenten) weet niet wie toegang heeft tot hun persoonsgegevens en hoe die worden gebruikt. Toch staat de meerderheid nog steeds open voor digitale vooruitgan...
Bijna driekwart (70 procent) van de bedrijven worstelt om de waarde van hun data te ontsluiten. Dit heeft een directe invloed op hun vermogen om te innoveren, zeggen 100 C-level executives van Forbes Top 2000-bedrijven in Europa, waaronder enkele uit...