07-06-2024

Neople haalt zes miljoen euro op voor expansie en AI-trainingscentrum

Deel dit bericht

Startup Neople, softwareoplossing die AI-collega's ontwikkelt voor klantenservice teams in e-commerce, heeft zes miljoen euro opgehaald in een investeringsronde geleid door Newion en Simon Capital, ondersteund door bestaande investeerders Peak en Curiosity. Het bedrijf zal de investering gebruiken om de Duitse markt te betreden en het eerste AI-trainingscentrum voor digitale collega's te lanceren.

Neople is een jaar geleden opgericht om een einde te maken aan de grootste uitdagingen van klantenservice teams. Consumenten eisen de beste hulp op ieder moment van de dag, maar klantenservice teams kampen met een hoge werkdruk. Neople lost dit probleem op door AI toegankelijk te maken via een digitale collega met eigen karakter. Inmiddels hebben ruim 100 toonaangevende Nederlandse en Duitse e-commerce bedrijven een Neople ingehuurd.

Klantenservice teams gebruiken AI nog niet op grote schaal omdat het vaak leidt tot onvolledige, onjuiste of ongepaste reacties. Neople’s nieuwe trainingscentrum stelt senior medewerkers in staat AI-collega’s op te leiden, zodat zij uiteindelijk volledig autonoom de beste klantenservice kunnen bieden.

Hans de Penning, mede-oprichter en CEO van Neople, legt uit: “We staan aan de vooravond van een verschuiving naar een nieuwe manier van werken met technologie. Binnenkort zullen AI-collega’s met de juiste soft skills alle repetitieve en tijdrovende taken precies volgens de instructies uitvoeren. Deze toekomstige samenwerking noemen wij ‘Collegial AI’.”

Klantenservice teams zijn vaak het knelpunt van een e-commerce bedrijf. Support medewerkers behandelen talloze vragen, zelfs die van geïrriteerde of onbeschofte klanten. Collegial AI maakt het werk leuker en zorgt ervoor dat medewerkers zich kunnen concentreren op het verlenen van extra service. Dankzij de investering kunnen we ons AI-trainingscentrum lanceren om de Neople te trainen om autonoom te kunnen werken. Ook buiten Nederland ontvangen we positieve signalen en daarom wordt het tijd om Neople internationaal op de kaart te zetten.”

Met de Europese investeerders Newion en Simon Capital aan boord, heeft Neople sterke partners voor de volgende groeifase en internationale expansie. Het bedrijf opent in september een tweede kantoor in Berlijn, wat zorgt voor kortere lijnen om het Duitse klantenbestand uit te breiden.
Dorus Olgers, Principal bij Newion, legt uit: “We zijn onder de indruk van Neople’s menselijke benadering van AI, wat gedreven is door diepe domeinkennis in de markten die zij bedienen. Dit heeft geresulteerd in een product waar hun klanten zeer enthousiast over zijn en dat de traditionele benadering van klantenservice drastisch aan het veranderen is.”

Tags:

AI

Company:

Neople

Partners