SAP gaat SeeWhy over te nemen. SeeWhy richt zich op behavioral target marketingoplossingen uit de cloud. Organisaties gebruiken de oplossing om het bezoekersgedrag op hun website vast te leggen, zodat zij kunnen bepalen wat de specifieke interesses van deze bezoekers zijn. Vervolgens kunnen zij door gepersonaliseerde marketingacties de klantbetrokkenheid verbeteren en meer omzet realiseren door het verhogen van de conversiegraad.
Doordat steeds meer consumenten online winkelen, is een omnichannelstrategie noodzakelijk. Om de consument te bereiken en klantcontacten te onderhouden, moeten zij meerdere kanalen geïntegreerd naast elkaar inzetten. Denk hierbij aan een fysieke winkel, e-commerce, m-commerce en social media. Voor de marketeers betekent dit dat ze niet meer dezelfde marketingactiviteiten kunnen richten op alle individuele consumenten. Zij moeten juist de transitie maken naar geautomatiseerde 1-op-1 marketing om de bestaande traffic om te zetten naar daadwerkelijke verkoop, aldus SAP.
Klantgedrag
De behavioral marketingoplossingen van SeeWhy initiëren real-time 1-op-1 marketingcampagnes. Hierbij wordt gebruikgemaakt van e-mail en reclame via de computer, mobiele telefoon en sociale kanalen. Het bedrijf richt zich hierbij op het individuele klantgedrag, zodat er zo min mogelijk ruis ontstaat bij de reclame. Alles draait om persoonlijke dienstverlening, zodat organisaties hun merk kunnen onderscheiden ten opzichte van de concurrentie. Daarnaast kunnen zij consumenten stimuleren tot bepaalde aankopen en de bestedingen van klanten verhogen, aldus SAP.
SeeWhy is een toevoeging aan de enterprise solutions van SAP die zich richten op het gehele spectrum van customer engagement. Deze oplossingen zijn geïntegreerd in het commerce platform hybris van SAP. De toevoeging van SeeWhy aan deze omnichannelsoftware optimaliseert de customer experience en verhoogt de omzet over een steeds groeiend aantal distributiekanalen en touch points.
Door: Witold Kepinski
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
21 november 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een h...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
28 november 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten v...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
Deel dit bericht