Big data is voor marketeers een ideale tool. Big data kan veel inzichten geven in het gedrag van klanten, waardoor marketeers hun activiteiten hierop kunnen afstemmen. Maar liefst 80% van de marketeers wereldwijd is het er dan ook over eens dat data een belangrijke rol speelt bij het behalen van marketingdoelstellingen. 92,2% van de marketeers verwacht dat data de komende jaren een substantiële bijdrage zal leveren aan hun marketing- & advertisingactiviteiten.
Dit blijkt uit het het rapport ‘The Global Review of Data-Driven Marketing and Advertising’ van de Global DMA, dat is uitgevoerd door Winterberry Group. Ruim driekwart van de marketeers wereldwijd (77,4%) denkt dat data-driven marketing en advertising de komende jaren zijn waarde zal laten zien. Het optimisme is het grootst onder marketeers in opkomende landen zoals India, Brazilië en Zuid-Afrika.
Grotere budgetten
Het is dan ook niet verrassend dat marketeers steeds meer geld uitgeven aan big data. 63,2% van de ondervraagde marketeers geeft aan in het afgelopen jaar meer geld te hebben uitgegeven aan data-driven marketing en advertising. 73,5% verwacht ook komend jaar het budget hiervoor te vergroten. Marketeers investeren vooral in data-driven marketing en advertising om aan de vraag en behoefte vanuit de markt te voldoen om relevante informatie en aanbiedingen aan te bieden.
De vijf marketingkanalen waarvoor het budget het afgelopen jaar groeide zijn allen digitale kanalen. Het gaat hierbij om website/e-commerce, social media, mobile, betaalde marketing via zoekmachines en online 'display advertising'. Deze trend zet naar verwachting ook komend jaar door.
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
21 november 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een h...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
28 november 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten v...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
Deel dit bericht