Wereldwijde verzekeringsmaatschappij verbetert klanttevredenheid en businessprocessen met PASW van SPSS.
SPSS heeft verzekeraar RSA tot winnaar uitgeroepen van de SPSS Insight Award 2009. RSA ontving de prijs voor het succesvol inzetten van SPSS Predictive Analytics Software (PASW). De organisatie verhoogt hiermee de klanttevredenheid, het klantbehoud en levenslange erkenning.De Insight Award erkent een SPSS-klant die het meest effectief organisatiebreed data heeft ingezet om besluitvorming te verbeteren. De prijs werd aan RSA uitgereikt in Praag tijdens Directions 2009, de jaarlijkse gebruikersbijeenkomst van SPSS.RSA heeft de prijs ontvangen vanwege de inzet van PASW Data Collection-software, waarmee zij consistent naar de ‘stem van de klant’ hebben geluisterd op beslissende momenten. Daarnaast hebben ze deze feedback meteen ingezet om hun businessprocessen te verbeteren en hun producten en diensten onderscheidend te maken ten opzichte van de concurrentie. De verzekeraar is volledig ondersteund door SPSS Online Services om klantfeedback te analyseren en verzamelen. Zo verzamelde RSA onder andere gedetailleerde data over inzichten, meningen en voorkeuren – via verschillende locaties, talen en communicatiekanalen – in diverse periodes gedurende de klantlevenscyclus. De verzekeraar heeft deze informatie ingezet om de belangrijkste redenen van tevredenheid in kaart te brengen, waardoor de algehele klantervaring verbeterd werd en meer geschikte producten werden aangeboden. Hierdoor heeft RSA de klanttevredenheid bij motorclaims verhoogd met 15% en dit heeft geleid tot een efficiëntere inzet van medewerkers en verbeterde tijdsindeling.Simon Dudley, analytics manager bij RSA, zegt in het persbericht: “PASW Data Collection-software integreert eenvoudig met de andere SPSS-producten die RSA al gebruikt. Dit resulteert in een goed afgestemde klantbenadering binnen onze hele organisatie. Momenteel zijn klanttevredenheid en -behoud onze prioriteit. De inzet van SPSS is hierbij erg belangrijk geweest in het meten van onze klantenservice en heeft ons meer inzicht gegeven in gedrag en intenties van de klant. Hierdoor hebben we onze businessprocessen aanzienlijk kunnen verbeteren.”Bron: SPSS.17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
21 november 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een h...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
28 november 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten v...
Deel dit bericht