Oracle annonceert nieuwe integraties voor Eloqua and Oracle Social Relationship Management (SRM) binnen zijn Oracle Marketing Cloud waarmee marketeers digitale interacties kunnen beheren vanuit één platform. Hierdoor worden zaken minder complex en marketing campagnes meer effectief. Dit meldt de leverancier op Oracle OpenWorld in San Francisco.
De Eloqua and Oracle Social Relationship Management (SRM) integreert social analytics, tracking, publicaties en en klantgerichte activiteiten. Hierdoor kunnen marketeers betere leads verzamelen aldus Oracle.
Eloqua
Oracle kocht eind 2012 digital marketing automation SaaS specialist Eloqua voor 871 miljoen dollar. De technologie wordt onderdeel van Oracle's Customer Experience aanbod, zoals Oracle Sales Cloud, Oracle Commerce Cloud, Oracle Service Cloud, Oracle Content Cloud en Oracle Social Cloud platforms.
Eloqua automatiseert marketing zoals campagnes, testen, meten, prospect-profilering en lead-nurturing. Hierdoor kunnen nieuwe klanten en meer omzet worden binnengehaald. Eloqua biedt een oplossing om een contactstrategie met klanten en prospects uit te voeren en hen op de voet te volgen. Het biedt een tool om via het AIDA model (Attention-Interest-Desire-Action) de reis van A naar A (van Attention naar Action) goed te navigeren. Met Eloqua zijn alle marketing acties geautomatiseerd en meetbaar. In Nederland is Philips een klant van Eloqua.
Oracle SRM
Oracle SRM verenigt social marketing, social engagement en monitoring in een geïntegreerde oplossing, geschikt voor grootzakelijke ondernemingen. De geïntegreerde producten zorgen voor een overgang tussen monitoren en contentcreatie, van modereren tot het analyseren van de social media-activiteiten van een organisatie, aldus de leverancier.
Door: Witold Kepinski
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
21 november 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een h...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
28 november 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten v...
Deel dit bericht