De cloudgerelateerde activiteiten van IBM zijn een van de voornaamste oorzaken van de positieve financiële resultaten van het bedrijf in 2017. Waar cloud vier jaar geleden nog goed was voor 10 procent van de totale omzet, is dat nu al 21 procent. De 17 miljard dollar in cloudomzet in 2017 betekent een stijging van 24 procent in vergelijking met het jaar daarvoor.
Om die resultaten te onderstrepen en de Cloud business nog verder uit te bouwen, kondigt IBM nu een uitbreiding aan van het strategische partnerschap met Salesforce. Dit houdt in dat IBM Salesforce benoemt als geprefereerd customer engagement platform voor sales en services. Salesforce, op haar beurt, benoemt IBM tot geprefereerde leverancier van clouddiensten.
IBM focust zich in het leveren van die clouddiensten specifiek op het verwerken van data op bedrijfsniveau. IBM biedt een geïntegreerde cloudarchitectuur. Zo krijgen klanten een scherp overzicht van hun data – ook van het soort data dat anders niet zou kunnen worden aangeboord. Bijkomend voordeel is dat heel wat diensten (denk aan blockchain, kunstmatige intelligentie en Internet of Things) via de cloud ontsloten worden voor klanten.
Het verder uitgebreide partnerschap bouwt voort op de combinatie van de diensten Watson (IBM) en Service Cloud Einstein (Salesforce), dat bedrijven toelaat om snellere, door kunstmatige intelligentie gedreven beslissingen te nemen. Voor bedrijven betekent dat concreet dat ze hun klanten een betere, gepersonaliseerde ervaring kunnen bezorgen – geen overbodige luxe, als je weet dat consumenten steeds sterker in hun schoenen staan in het verwachten van een gebruikerservaring op maat.
2 april 2025 Schrijf in voor al weer de twaalfde editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Moderne (Native-Cloud) Data Architecturen, Datawarehouse Desi...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
7 t/m 9 april 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richt...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
20 en 21 mei 2025 Deze workshop behandelt de implementatie van Knowledge Graphs en Large Language Models binnen organisaties en biedt een uitgebreid raamwerk waarin geavanceerde technieken worden gecombineerd met praktijkcases en oefeningen. Het vo...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
2 t/m 4 juni 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en me...
Alleen als In-house beschikbaarWorkshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunc...
Deel dit bericht