Progress, leverancier van applicatieontwikkeling- en implementatietechnologieën introduceert Progress NativeChat, een artificial intelligence-gestuurd platform voor het ontwikkelen en inzetten van chatbots. In tegenstelling tot andere chatbot-technologieën, is NativeChat gebaseerd op de CognitiveFlow technologie (octrooi aangevraagd) die getraind kan worden met doelen, voorbeelden en data van bestaande back-end systemen, vergelijkbaar met het inwerkproces van nieuwe klantenservice-medewerkers. Dankzij NativeChat kunnen organisaties hun klanten eenvoudig de mogelijkheid bieden om op een natuurlijke manier te converseren en de antwoorden op hun vragen te vinden, op het kanaal van hun keuze, zonder menselijke interactie.
Chatbots lossen veel urgente uitdagingen op voor de klantenservice van organisaties, zo kunnen zij transactieaanvragen afhandelen, waardoor de kosten dalen en de klanttevredenheid toeneemt. Klantenservicemedewerkers krijgen hierdoor ruimte om zich op kritieke bedrijfsbehoeften te concentreren. Het ontwikkelen en inzetten van chatbots kan echter complex en moeilijk zijn, met beperkte resultaten wanneer het niet goed gedaan wordt. NativeChat haalt veel van deze complexiteit in de ontwikkeling van chatbots weg, wat leidt tot een kortere time to market. Dit komt mede door het vermogen van NativeChat om zelf te leren terwijl interacties zich ontwikkelen. Met NativeChat kunnen organisaties hun klanten eenvoudig de mogelijkheid bieden om op een natuurlijke manier te converseren en handelen, op het kanaal van hun keuze, zonder dat er een mens aan de andere kant vereist is.
Contextbewust
“Chatbots zijn het krachtigst wanneer ze intelligent en contextbewust zijn door data en inzichten direct uit archiefsystemen te halen”, aldus Dmitri Tcherevik, Chief Technology Officer bij Progress. “NativeChat maakt het eenvoudig om chatbots te maken bovenop bestaande systemen. Waarbij de chatbots op een natuurlijke manier met gebruikers communiceren en daarnaast het contextueel begrip, de nauwkeurigheid en de voorspelling in gesprekken verbeteren.”
NativeChat kan geïntegreerd worden in selfservice-webportals en mobiele apps, waardoor zelfbediening door klanten via elk kanaal mogelijk wordt. Klanten kunnen ook communiceren met NativeChat via sociale kanalen zoals Facebook-messenger en andere live-chat technologieën. Hierdoor zijn ze in staat om de interactie aan te gaan op de manier die zij zelf het prettigst vinden. NativeChat kan ook worden geïntegreerd met alle bedrijfssystemen die REST-API’s ondersteunen.
Progress NativeChat:
• Ondersteunt zowel interacties als transacties met een FAQ-stijl.
• Begrijpt natuurlijke gesprekken in 72 menselijke talen en wordt geleverd met een optionele ingebouwde Natural Language Processing-engine, mogelijk gemaakt door Facebook.
• Repliceert bestaande web- en mobiele formulieren.
• Wordt getraind door middel van bestaande FAQ-pagina’s en –materialen.
• Werkt binnen twee weken en is net zo eenvoudig te trainen als een klantenservicemedewerker.
• Kan op basis van de chatgeschiedenis wijzigen, leren en beoordelen zonder ondersteuning van ontwikkelaars. Is gemakkelijk te integreren met alle bedrijfssystemen die REST API’s ondersteunen.
• Integreert out-of-the-box met Progress Kinvey, het serverloze cloudapplicatieplatform.
• Integreert out-of-the-box met het Progress Sitefinity, het web content management platform en de NativeScript native mobiele applicatieontwikkelingstechnologie.
Progress Labs
NativeChat is het eerste product dat uit Progress Labs komt, de innovatie-incubator binnen Progress. Met Progress Labs kunnen de beste en meest innovatieve ideeën die overal in het bedrijf vandaan kunnen komen, worden gevoed en gefinancierd. Hierdoor wordt innovatie in het Progress-portfolio gestimuleerd en wordt er nieuwe waarde geboden aan Progress-klanten en -partners. Andere projecten van Progress Labs die momenteel worden uitgevoerd, omvatten onder andere augmented en virtual reality, blockchain, edge computing voor IoT en nieuwe op AI-gebaseerde applicaties.
Progress NativeChat is per direct beschikbaar.
Meer informatie: progress.com/nativechat
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
Alleen als In-house beschikbaarWorkshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunc...
Deel dit bericht