12-10-2018

Capgemini Invent lanceert Smart Mobility Connect dienst voor auto-industrie

Deel dit bericht

Capgemini Invent lanceert Smart Mobility Connect, een wereldwijde premium dienst voor de auto-industrie. Smart Mobility Connect combineert strategie, technologie, artificial intelligence en analyse, en expertise in creatief design om OEM's te helpen bij het identificeren van nieuwe zakelijke kansen, het versnellen van de implementatiesnelheid en het verhogen van de klanttevredenheid.

Dr. Rainer Mehl, Managing Director van Manufacturing, Automotive en Life Sciences bij Capgemini Invent Global: "In dit tijdperk van hyperconnectiviteit verandert alles aan de manier waarop we een voertuig kopen, bezitten en gebruiken. Consumenten verwachten een digitale relatie met hun auto die even persoonlijk en intuïtief is als hun andere online interacties. Om aan deze verwachtingen te voldoen of deze zelfs te overtreffen, moeten OEM's het tempo bijbenen. Capgemini Invent stimuleert innovatieve manieren van werken die OEM’s helpen omgaan met de nieuwe en evoluerende realiteit van het autolandschap: van het integreren van agile methoden, leren en aanpassen in real-time, tot snelle iteratie en prototyping. Smart Mobility Connect stelt autobedrijven in staat om zichzelf voortdurend opnieuw uit te vinden terwijl ze zich aanpassen aan hun veranderende omgeving".

Drie kernpijlers
De nieuwe dienstverlening op maat voor de auto-industrie brengt het mobiliteitsecosysteem tot leven door middel van producten en diensten van drie kernpijlers:
Connected Customer - Geavanceerde technologieën en real-time data leiden tot bruikbare inzichten , die de impact van de klantervaring vergroten en de betrokkenheid van de klant verhogen.
Connected Services en Products - Data en inzichten worden ingezet om veelbelovende en geconnecteerde diensten en producten te identificeren, die gericht zijn op het verhogen van de klanttevredenheid. Dit wordt bereikt door deze producten en diensten via verschillende kanalen toegankelijk te maken en af te stemmen op individuele behoeften.
Connected Ecosystem - Bedrijven worden in staat gesteld hun toekomstige positionering binnen de digitale waardeketen te bepalen en hun visie te ontwikkelen dankzij zorgvuldig ontworpen en flexibele bedrijfs- en operationele modellen.

Aan de basis van deze pijlers ligt de 'Customer Engine' van de Capgemini Group, een technologisch kader dat helpt om platforms rondom customer engagement te implementeren. Via de Customer Engine kan Capgemini Invent, met de steun van Capgemini Group, helpen bij het definiëren van nieuwe klantervaringen die klanten een snelle en duurzame meerwaarde bieden, inclusief hoogstaande AI-functionaliteiten die alle betrokken partijen van het mobiliteitsecosysteem met elkaar verbinden.

Company:

Capgemini

Partners