24-04-2019

Sogeti: Continuous Testing wint terrein

Deel dit bericht

Continuous Testing voorziet in een snel volledig geautomatiseerd testproces voor nieuwe software die voortdurend beschikbaar komt. Uit onderzoek van Capgemini en Sogeti in samenwerking met Broadcom Enterprise Software blijkt dat Continuous Testing steeds meer terrein wint bij de ontwikkeling van digitale producten.

Het Continuous Testing Report presenteert enkele belangrijke uitkomsten. Uit het onderzoek blijkt dat 32 procent van de IT-managers de aanpak van voortdurend testen als structureel onderdeel van het ontwikkelproces van digitale producten heeft omarmd. Dagelijks lanceert 58 procent van de respondenten nieuwe softwarereleases en 26 procent van de organisaties doet dat zelfs elk uur.
De grootste uitdaging blijkt te zijn om geautomatiseerde testprocessen te ontwikkelen en effectief te integreren in een DevOps en Continuous Delivery proces.

Het wereldwijde onderzoek is in de zomer van 2018 gehouden onder 500 IT-beslissers van organisaties met minimaal 1000 medewerkers. Het grootste aandeel komt uit de V.S. (30 procent), daarna de U.K (15 procent), en Benelux, Duitsland, Frankrijk, Italië en Scandinavië ieder met 10 procent. Canada levert 5 procent van de respondenten.

Download hier het Continuous Testing Report

Partners