24-02-2020

ABBYY en BDO helpen ondernemingen bedrijfsprocessen te verbeteren

Deel dit bericht

Consultancybedrijf BDO biedt haar klanten voortaan de Process Intelligence-technologie van ABBYY aan om bedrijfsprocessen visueel te analyseren en met behulp van AI te optimaliseren. BDO voegt hiervoor het Process Intelligence-aanbod van ABBYY toe aan haar portfolio, dat ook de Content Intelligence-technologieën van ABBYY bevat.

BDO doet al sinds ruim een jaar een beroep op de Content Intelligence-technologieën van ABBYY voor de verwerking van grote volumes bedrijfsdocumenten bij zijn klanten. Met behulp van Process Intelligence kunnen de specialisten van BDO nu ook bedrijfsprocessen onderzoeken en verbeteren. Vaak kunnen ze vereenvoudigd worden, bijvoorbeeld door overlapping en herhaling te vermijden. Soms blijkt ook dat medewerkers een korte bijkomende opleiding kunnen gebruiken om processen beter te begrijpen en uit te voeren. Waar dat wenselijk en haalbaar is, kan op basis van deze inzichten ook procesautomatisering (Robotic Process Automation of RPA) ingevoerd worden. BDO heeft de voorbije jaren al heel wat ervaring opgebouwd met de combinatie van Process Mining en RPA.

Knelpunten identificeren en elimineren
Volgens Walter Vanherle, partner en expert in digitaliseringsprojecten bij BDO, biedt de Process Intelligence-technologie van ABBYY aanzienlijke voordelen ten opzichte van andere oplossingen: “Met Process Intelligence halen we, met het oog op procesoptimalisatie, relevante informatie over de processen uit de logdata van klantensystemen. Daarmee kunnen we een heel realistische analyse en visualisatie van bedrijfsprocessen creëren, en daarin eventuele knelpunten identificeren.”

Vaak worden die knelpunten veroorzaakt door een gebrekkige verwerking van bedrijfsdocumenten. Dat kan in veel gevallen worden verholpen door Content Intelligence van ABBYY in te zetten. Als de datakwaliteit verbetert, wordt namelijk extra werk en zoektijd vermeden.

Proefproject gepland
“Als zo’n ervaren en gedegen speler als BDO ervoor kiest om in je technologie te vertrouwen en om die in combinatie met Content Intelligence aan zijn klanten aan te bieden, dan zegt dat wel iets over het enorme potentieel ervan, natuurlijk,” zegt Niels van den Reek, de salesmanager voor de Benelux bij ABBYY. “Er staat de komende maanden al een proefproject gepland met een grote organisatie in de wereld van de logistiek, en ik ben ontzettend benieuwd welke resultaten dat zal opleveren.”

Partners