18-03-2020

Warme belangstelling voor Fries softwareplatform

Deel dit bericht

Het headless CMS-platform van Snakeware mag zich verheugen in de warme belangstelling van bedrijven en organisaties in binnen- en buitenland. Vooral vanuit de retailsector wordt steeds vaker aangeklopt bij de digital specialist uit Sneek. Onlangs heeft ook supermarktketen Vomar gekozen voor het softwareplatform van Snakeware voor het snel en veilig bouwen en beheren van digitale producties.

Naast digitale producties, waar het bedrijf groot mee is geworden, bouwen de Friezen met Snakeware.Cloud nadrukkelijker dan voorheen aan hun data-driven marketing en software-propositie. De concurrentieslag met internationale CMS-aanbieders als Epi Server, Kentico en Sitecore is nadrukkelijk ingezet. Vorig jaar vloeide via het CMS-platform Snakeware.Cloud maar liefst € 100 miljoen naar klanten van het Friese bedrijf. Een mijlpaal in de 25-jarige geschiedenis van Snakeware en een goede graadmeter voor het succes van het platform.

Toekomst
De markt ervaart volgens Snakeware, in het aanbod van CMS-platformen, steeds vaker problemen met onderhoud, verouderde technologie, kwetsbare versies en een woud aan mogelijke updates en plugins van verschillende kwaliteit. De doorontwikkeling van met name plugins wordt hierbij zelden lang of goed geborgd. “We zien dat de markt steeds meer vraagt naar partijen die volledig kunnen ontzorgen en garant staan voor resultaat, continuïteit en veiligheid en juist daar maken wij het verschil“, aldus Snakeware Chief Ate van der Meer. Snakeware heeft inmiddels ook al haar bestaande klanten gemigreerd naar Snakeware.Cloud om samen met hen klaar te zijn voor de toekomst.

Sinds 1995 helpt Snakeware organisaties op basis van data driven marketing en CMS software bij het realiseren van business doelstellingen. Tot de klanten van Snakeware behoren prominente partijen als DPG Media, Accell Group (o.a. Batavus en Koga), Staatsbosbeheer, en ook supermarktketens Poiesz, Vomar en DetailResultGroep.

Partners