25-09-2020

Info Support houdt medewerkers betrokken met coronaproof drive-in event

Deel dit bericht

Info Support organiseerde een unieke medewerkersbijeenkomst: een drive-in met als thema The Bigger Picture. Met deze creatieve aanpak biedt Info Support collega’s een bijzondere beleving en de mogelijkheid om samen te komen op fysieke wijze, zonder hierbij de huidige corona-maatregelen los te laten. Het event is een perfect voorbeeld van hoe organisaties creatief om kunnen gaan met normaliter traditionele bijeenkomsten en deze ten tijden van beperkingen toch kunnen laten plaatsvinden.

Waar de voorgaande editie in mei nog een webinar betrof, kiest de organisatie nu bewust voor een ‘fysiek’ evenement. De drive-in opzet maakte het voor medewerkers van Info Support mogelijk om vanuit hun eigen auto het event bij te wonen. Het parkeerterrein van Info Support werd daarbij gebruikt als eventlocatie, met ruimte voor meer dan 200 auto’s die voor twee grote schermen geparkeerd stonden. Geïnspireerd door de klassieke drive-in bioscopen en in het licht van de huidige situatie, koos de organisatie voor deze opzet. Mirjam Lemaire, unit manager bij Info Support: “We willen en moeten meebewegen met verandering. Dat stimuleren we bij onze klanten en dat streven we zelf ook na – vandaar de creatieve vorm van dit event. Pionieren en grenzen verleggen hoort simpelweg bij ons werk en dat dragen we als Info Support zelf ook uit.”

Het uitgangspunt van het event is dit keer specifiek gericht op het verbinden van collega’s en de organisatie. Lemaire: “In deze bijzondere tijd willen we ervoor zorgen dat onze medewerkers betrokken én positief blijven. Dat willen we doen door ze de mogelijkheid te bieden om op een verantwoorde manier samen te komen, maar bovenal willen we laten zien dat verandering van alledag is en zelfs in de meest uitdagende tijden het mogelijk is beperkingen om te zetten in mogelijkheden.”

Een van de sprekers tijdens het event was Paul Smit. De filosoof koos voor een toepasselijke keynote over processen binnen een organisatie en haakte in op thema’s zoals samenwerking, innovatie en beïnvloeding. Nog niet eerder stond Smit op een dergelijk event, en ook hij was louter positief: “In mijn presentaties heb ik het vaak over hoe organisaties kunnen innoveren, mee kunnen veranderen met de tijd en waarom inspelen op je omgeving zo belangrijk is. Wat Info Support hier heeft neergezet is het perfecte voorbeeld daarvan: niet denken in beperkingen, maar met de middelen en mogelijkheden die er zijn een verbindend event neerzetten.”

Tijdens het drive-in event waren 215 personen aanwezig, waarbij de medewerkers individueel vanuit hun eigen auto deelnamen. Zij parkeerden op het eigen parkeerterrein en konden vanuit hun auto het event volgen via twee grote schermen. Info Support stelde daarvoor een koptelefoon beschikbaar en opende een Slack-kanaal waarmee de interactieve discussie tussen aanwezigen werd gestimuleerd.

Tags:

ICT, Innovatie

Company:

Info Support

Partners