02-06-2021

Auth0: Inlogervaringen voldoen niet aan klantverwachting

Deel dit bericht

Auth0 deelt de resultaten van haar internationale onderzoek naar Customer Identity and Access Management (CIAM), The Login Experience Customers Want. Het onderzoek, dat werd uitgevoerd door Auth0 en marktonderzoeksbureau YouGov, laat zien dat de meeste organisaties niet voldoen aan de klantverwachtingen op het gebied van inlogtechnologie. Bovendien wordt in het onderzoek duidelijk welke impact een inlogervaring heeft op de algehele ervaring die een consument heeft met een bedrijf.  
 
Uit het onderzoek blijkt dat Europese consumenten behoefte hebben aan meer keuze als het op inlogtechnologieën aankomt – en hier ook actief naar op zoek gaan. Bijna de helft (49 procent) van de ondervraagde consumenten geeft aan zich sneller voor een app of online dienst te registreren als een bedrijf multi-factorauthenticatie (MFA) aanbiedt. 47 procent zegt zich te willen registreren als een bedrijf beschikt over Single Sign-On (SSO), waarbij één ID en wachtwoord wordt gebruikt voor meerdere gerelateerde diensten, gevolgd door biometrie (46 procent), social logins (37 procent) en passwordless inloggen (34 procent).   
 
Ondanks de vraag naar alternatieven en de algemene frustratie rondom het gebruik van traditionele wachtwoorden, bieden de meeste organisaties deze inlogopties niet aan. Hoewel 46 procent van de ondervraagde Europese bedrijven wel SSO-mogelijkheden heeft, biedt slechts een kwart (28 procent) MFA aan. Daarnaast biedt slechts 27 procent passwordless inloggen als optie, 26 procent social logins en 15 procent biometrie. Van diezelfde Europese bedrijven zegt 12 procent van de IT- en marketingbeslissers dat ze geen een van deze inlogtechnologieën aanbieden.   
 
Als je de resultaten uit het onderzoek op internationaal niveau vergelijkt, gaan Europese organisaties gelijk op met hun tegenhangers uit Azië-Pacific als het aankomt op SSO-inlogmogelijkheden. Maar ze lopen ver achter in het aanbieden van technologieën als social logins, biometrie en MFA. Met name op het gebied van MFA valt er voor Europese bedrijven veel winst te behalen. Slechts 15 procent biedt biometrie aan, vergeleken met 34 procent in Singapore en Australië.   
 
Social media accounts
Kris Imbrechts, regional director, Northern & Southern Europe bij Auth0: “Wat we in de Benelux zien, is dat klanten liever inloggen met hun nationale identiteit of social media accounts dan met wachtwoorden. Als geen van die opties beschikbaar is, bestaat de kans dat ze afhaken en dus naar een alternatief uitwijken die deze mogelijkheden wel aanbieden. In heel Europa zijn consumenten op zoek naar applicaties die hun een makkelijke en veilige inlogervaring bieden. Met een modern identiteitsplatform kunnen bedrijven niet alleen voldoen aan de klantvraag, ze kunnen ook experimenteren met verschillende inlogopties om te ontdekken wat het best werkt voor hun doelgroep.”   
 
Auth0, dat onlangs is overgenomen door Okta, biedt een modern identiteitsplatform dat organisaties helpt te voldoen aan de behoeften van hun gebruikers op het gebied van beveiliging, privacy en gemak. Meer informatie is te vinden op Auth0 identity OS.   

Onderzoeksmethodologie  
Het onderzoek ‘The Login Experience Customers Want’ is tussen 23 februari en 1 maart 2021 online uitgevoerd door Auth0 en marktonderzoeksbureau YouGov. Het onderzoek bestond uit twee enquêtes. Er deden meer dan 8.000 consumenten en 1.200 IT- en marketingbeslissers mee die werkzaam zijn bij bedrijven die app/online services bieden aan klanten (exclusief eenmanszaken) in zes internationale markten: Australië, Duitsland, Frankrijk, Japan, Singapore en het Verenigd Koninkrijk. De data voor het consumentenonderzoek zijn afgestemd op basis van leeftijd, geslacht en regio voor een goede afspiegeling van de meest recente bevolkingsschattingen in elke markt.

Company:

Auth0

Partners