01-11-2021

The Data Agency snelst groeiende data science bedrijf van Nederland

Deel dit bericht

The Data Agency is als winnaar uit de bus gekomen in de top vijftig van snelste stijgers binnen de MKB data science industrie. In 2019 stond het bedrijf in de top 50, vorig jaar in de top drie en nu nummer een. The Data Agency heeft 120 medewerkers en is gespecialiseerd in technologie, data en analyse. EDM, GeoMarktprofiel, Human Inference en Invenna maken hier deel van uit.

Het is volgens directielid Ronald Langendoen een enorme waardering dat de werkwijze van het combineren van data, technologie en analytics zorgt voor een duurzame groei. The Data Agency, met NewPort Capital als meerderheidsaandeelhouder, is ambitieus en wil zich in de voorhoede van data-innovatie nestelen. “Ons motto is Every company a data company."

Het MKB ontgroeid
Langendoen heeft internationale ambities en vervolgt: “Dan kan het zomaar zijn dat we volgend jaar het MKB ontstegen zijn en er geen plek meer is voor ons in deze lijst.” The Data Agency geeft haar klanten de mogelijkheid om op een verantwoorde manier waarde uit data te halen en invulling te geven aan hun data strategie.

Snelste stijger van 2021 binnen de MKB data science
De ranking van MKB bedrijven is samengesteld door Florijnz Corporate Finance op basis van criteria zoals groei in het balanstotaal en aantal medewerkers. De winnaar van de Data Science Award is gekozen door een vakjury en publieksstemmen. De vakjury keek naar presentatie, impact, innovativiteit en schaalbaarheid. Het publiek baseerde haar stem vooral op de pitch van Annemarie van Benthem. Van Benthem, manager analytics & development: “Wij zien drie ontwikkelingen; er is steeds meer data, de technologie ontwikkelt zich steeds sneller en wat je met data doet moet uitlegbaar zijn – de menselijk maat moet altijd in ogenschouw worden genomen. Al onze 120 medewerkers hebben op hun eigen manier met deze ontwikkelingen te maken. En doordat we elkaar aanvullen, leren we veel van elkaar, doen we nieuwe ideeën op en blijven we creatief. Waarmee wij vervolgens onze klanten kunnen ondersteunen en adviseren.”

Partners