27-09-2024

SAP kondigt partnerschappen en AI-innovaties aan

Deel dit bericht

SAP heeft tijdens het virtuele evenement SAP CX Live 2024 nieuwe samenwerkingen aangekondigd. De samenwerkingen bieden AI-gedreven mogelijkheden voor klantinteractie en personalisatie.

SAP breidt haar samenwerking uit met twee bedrijven; Gainsight en ChannelEngine. De samenwerking met Gainsight biedt een krachtige oplossing voor het verbeteren van klantrelaties, dankzij een naadloze integratie van verkoop en klantenservice. Gainsight helpt SAP-klanten om hun verkoop- en klantensucces-teams beter op elkaar af te stemmen. Hierdoor kunnen bedrijven gerichter inspelen op klantbehoeften. Dat zorgt uiteindelijk voor tevredener klanten, betere retentiecijfers en hogere omzetgroei. Met deze samenwerking krijgen SAP-gebruikers toegang tot tools die hen helpen om proactief in te spelen op de signalen van klanten. Daardoor neemt de kans op het afhaken van klanten aanzienlijk af en kunnen organisaties hun langdurige klantrelaties versterken.

ChannelEngine, aanbieder in marktplaatsintegratie en -beheer, speelt een cruciale rol in de optimalisatie van het order- en voorraadbeheer voor handelsbedrijven. Dankzij de integratie van hun oplossing met SAP Order Management Services kunnen bedrijven nu gebruikmaken van AI-gestuurde automatisering. Dat biedt meerdere voordelen. Zo kunnen bedrijven hun order- en voorraadbeheer nauwkeuriger afstemmen op meerdere verkoopkanalen, wat resulteert in een soepeler en transparanter proces. Ook kunnen bedrijven sneller reageren op een veranderende marktvraag, zonder concessies aan de nauwkeurigheid of klanttevredenheid.

Emarsys Customer Loyalty Index
Naast de nieuwe partnerschappen presenteerde SAP tijdens het CX Live 2024 evenement de resultaten van de vierde editie van de Emarsys Customer Loyalty Index, waarin de veranderende consumententrends op het gebied van merkloyaliteit worden geanalyseerd. De studie toont aan dat consumentengedrag, met name onder jongere generaties zoals Gen Z, steeds meer afhankelijk is van boeiende en creatieve merkervaringen. Merken die AI-gestuurde marketingoplossingen inzetten, blijven relevanter en aantrekkelijker voor deze kritische doelgroep.

Uit de index blijkt dat bedrijven die AI gebruiken om gepersonaliseerde en relevante interacties te bieden, een aanzienlijke voorsprong hebben bij het behouden en aantrekken van klanten:
24 procent van de consumenten geeft aan voor een nieuw merk te kiezen vanwege opvallende en creatieve marketingcampagnes.
23 procent van de consumenten verkent nieuwe merken vanwege hun ‘coole’ content of visuele stijl.
20 procent van de consumenten zegt dat het creëren van memorabele ervaringen een belangrijke reden is om een merk trouw te blijven.
47 procent van de Gen Z-consumenten laat een merk vallen als ze het als ‘saai’ ervaren.

Tags:

AI, ERP, Retail

Company:

SAP

Partners