17-04-2025

Accenture lanceert tool om AI-agents te bouwen voor flexibele AI-integratie

Deel dit bericht

Accenture heeft haar AI-Refineryplatform uitgebreid met een nieuwe tool om AI-agents te bouwen. Hiermee kunnen zakelijke gebruikers snel AI-agents bouwen en aanpassen zonder technische expertise of codering nodig te hebben. Zo kunnen zij snel en flexibel reageren op veranderende bedrijfsbehoeften en marktomstandigheden.

De oplossingen maken gebruik van NVIDIA Llama Nemotron AI-modellen die kunnen redeneren. Dit stelt AI-agents in staat om onafhankelijk te opereren en beslissingen te nemen met meer nauwkeurigheid, transparantie en controle. Voorbeelden van beschikbare oplossingen zijn onder andere:
Telecommunicatie: De agent volgt gesprekken en fungeert als copiloot. Het biedt inzichten en doet gepersonaliseerde aanbevelingen om de callcenterprofessional in staat te stellen de beste service te bieden. Accenture schat dat AI Refinery-oplossingen callcenters kunnen helpen om 25x sneller gesprekken te verwerken, wat zich vertaalt in een 2,6 keer betere gespreksefficiëntie en 24 procent verbetering in de algehele nauwkeurigheid van oproepen.
Verzekeringsacceptatie: AI-gestuurde agenten kunnen het acceptatieproces stroomlijnen en taken automatiseren, zoals het ophalen van gegevens, onderzoek en analyse, validatie en risicobeoordeling. Waar verzekeraars normaal met handmatige processen maar 50 procent van dekkingsaanvragen konden verwerken, kunnen ze nu 100 procent lezen en verwerken.
Order-to-cash: Financiële managers worden geconfronteerd met tijdrovende handmatige procedures, wat risico's en vertragingen kan vergroten. AI-gestuurde agenten bieden real-time inzichten om inefficiënties te verminderen en klanttevredenheid te verhogen. Ze automatiseren ordervalidatie, factuurafstemming en debiteurenbeheer.
Krediet verkoop voor het bankwezen: Deze oplossing automatiseert gegevensextractie, klantaanbiedingen en regel gebaseerde besluitvorming. AI-agents bieden onmiddellijke, gepersonaliseerde ondersteuning aan kredietverzekeraars en voeren bedrijfsanalyses en kredietbeoordelingen uit. Daarnaast automatiseren ze nalevingscontroles en identificeren potentiële risico's.

“Deze nieuwe tool is zeer interessant voor organisaties die snel en efficiënt willen innoveren met behulp van AI”, zegt Roy Ikink, Technology Lead Accenture Nederland. “Met deze tool kunnen ze zelfstandig en zonder technische expertise AI-agents ontwikkelen die direct inzetbaar zijn. Dit versnelt het innovatieproces en zorgt voor snellere resultaten.”

Accenture werkt momenteel aan de ontwikkeling van meer dan 50 AI-agentoplossingen voor specifieke sectoren, met als doel om tegen het einde van het jaar meer dan 100 oplossingen te hebben.

Company:

Accenture

Partners