Accenture heeft haar AI-Refineryplatform uitgebreid met een nieuwe tool om AI-agents te bouwen. Hiermee kunnen zakelijke gebruikers snel AI-agents bouwen en aanpassen zonder technische expertise of codering nodig te hebben. Zo kunnen zij snel en flexibel reageren op veranderende bedrijfsbehoeften en marktomstandigheden.
De oplossingen maken gebruik van NVIDIA Llama Nemotron AI-modellen die kunnen redeneren. Dit stelt AI-agents in staat om onafhankelijk te opereren en beslissingen te nemen met meer nauwkeurigheid, transparantie en controle. Voorbeelden van beschikbare oplossingen zijn onder andere:
Telecommunicatie: De agent volgt gesprekken en fungeert als copiloot. Het biedt inzichten en doet gepersonaliseerde aanbevelingen om de callcenterprofessional in staat te stellen de beste service te bieden. Accenture schat dat AI Refinery-oplossingen callcenters kunnen helpen om 25x sneller gesprekken te verwerken, wat zich vertaalt in een 2,6 keer betere gespreksefficiëntie en 24 procent verbetering in de algehele nauwkeurigheid van oproepen.
Verzekeringsacceptatie: AI-gestuurde agenten kunnen het acceptatieproces stroomlijnen en taken automatiseren, zoals het ophalen van gegevens, onderzoek en analyse, validatie en risicobeoordeling. Waar verzekeraars normaal met handmatige processen maar 50 procent van dekkingsaanvragen konden verwerken, kunnen ze nu 100 procent lezen en verwerken.
Order-to-cash: Financiële managers worden geconfronteerd met tijdrovende handmatige procedures, wat risico's en vertragingen kan vergroten. AI-gestuurde agenten bieden real-time inzichten om inefficiënties te verminderen en klanttevredenheid te verhogen. Ze automatiseren ordervalidatie, factuurafstemming en debiteurenbeheer.
Krediet verkoop voor het bankwezen: Deze oplossing automatiseert gegevensextractie, klantaanbiedingen en regel gebaseerde besluitvorming. AI-agents bieden onmiddellijke, gepersonaliseerde ondersteuning aan kredietverzekeraars en voeren bedrijfsanalyses en kredietbeoordelingen uit. Daarnaast automatiseren ze nalevingscontroles en identificeren potentiële risico's.
“Deze nieuwe tool is zeer interessant voor organisaties die snel en efficiënt willen innoveren met behulp van AI”, zegt Roy Ikink, Technology Lead Accenture Nederland. “Met deze tool kunnen ze zelfstandig en zonder technische expertise AI-agents ontwikkelen die direct inzetbaar zijn. Dit versnelt het innovatieproces en zorgt voor snellere resultaten.”
Accenture werkt momenteel aan de ontwikkeling van meer dan 50 AI-agentoplossingen voor specifieke sectoren, met als doel om tegen het einde van het jaar meer dan 100 oplossingen te hebben.
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaarWorkshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunc...
Deel dit bericht