Supermetrics, een internationaal Marketing Intelligence Platform, neemt het Amsterdamse realtime Customer Data Platform (CDP) Relay42
over. De overname positioneert Supermetrics als Marketing Intelligence Platform dat data-integratie, analyse en activatie samenbrengt in een uniforme oplossing, die ook nog eens zeer eenvoudig te gebruiken is door marketeers.
Het in 2010 opgerichte Relay42 is een realtime Customer Data Platform dat bedrijven in staat stelt om waardevolle klantrelaties op te bouwen door met slimme technologie losse interacties om te zetten in naadloze klantreizen. Wereldwijde merken, zoals Air France, KLM en Levi's, rekenen op Relay42 voor het realtime inspelen op klantbehoeften, zowel online als offline.
Het CDP van Relay42 brengt klantdata samen en maakt dynamische doelgroep opbouw, targeting en gepersonaliseerd klantcontact via digitale en fysieke kanalen mogelijk. Bijvoorbeeld via email, websites, apps en programmatic adverteren. Door de krachtige data-intelligence oplossing van Supermetrics te combineren met de realtime personalisatietechnologie van,Relay42, krijgen marketeers toegang tot het eerste end-to-end marketing intelligence platform in de branche. Een slim platform dat dataperformance, klantgedrag en omzetresultaten naadloos verbindt.
Volgens CEO Anssi Rusi van Supermetrics combineren ze met de overname van Relay42 realtime data met AI-besluitvorming en cross-channel optimalisatie. "We creëren een platform dat marketeers in staat stelt om hun marketing performance en first-party klantdata samen te voegen in één overzicht. Met dit overzicht betrek je klanten dynamisch en gericht, via elk touchpoint en met de juiste boodschap."
AI-gestuurde workflows
Klanten van beide platformen zullen snel kennismaken met geïntegreerde diensten, zoals AI-gestuurde workflows die automatisch data-analyses uitvoeren, klantreisoptimalisatie en activatie over verschillende kanalen.
29 en 30 oktober 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodel...
3 t/m 5 november 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ri...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
25 en 26 november 2025 Worstelt u met de implementatie van data governance of de afstemming tussen teams? Deze baanbrekende workshop introduceert de Data Governance Sprint - een efficiënte, gestructureerde aanpak om uw initiatieven op het...
26 november 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met ...
9 december (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
Alleen als In-house beschikbaarWorkshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunc...
8 t/m 10 juni 2026Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ri...
Deel dit bericht