18-08-2011

Tools4ever voegt SMS authenticatie toe aan nieuwe versie SSRPM

Deel dit bericht

Tools4ever heeft een nieuwe versie van Self Service Reset Password Management (SSRPM) uitgebracht. De meest opvallende nieuwe functionaliteit in deze versie is de ondersteuning van SMS authenticatie.

Met SMS authenticatie worden de reguliere vragen die beantwoord moeten worden om het wachtwoord te resetten uitgebreid met de vraag ‘Wat is de PIN code die u zojuist ontvangen heeft op uw mobiele telefoon?’ Het grote voordeel van deze vorm van authenticatie is dat SSRPM beter wordt beveiligd, omdat de gebruiker naast antwoorden op persoonlijke vragen óók in bezit moet zijn van een persoonlijk fysiek apparaat (de mobiele telefoon). Deze vorm van authenticatie wordt aangeduid met Two-factor Authentication; iets wat men weet (antwoorden op vragen) en iets wat men heeft (de mobiele telefoon).
 
Met Self Service Reset Password Management (SSRPM) kunnen eindgebruikers op basis van het beantwoorden van een aantal standaard vragen, zoals ‘Wat is de meisjesnaam van uw moeder?’, zelf hun wachtwoord resetten. De helpdesk wordt daardoor ontlast en eindgebruikers kunnen op elk moment van de dag zelf een wachtwoord reset uitvoeren.

Company:

Tool4ever

Partners