01-02-2011

FrontRange Solutions lanceert SaaS-oplossing voor ITSM

Deel dit bericht

FrontRange Solutions heeft een compleet nieuwe versie van zijn IT service management oplossing voor SaaS ICT-omgevingen geïntroduceerd. De nieuwe oplossing heeft uitgebreide functionaliteit voor service management, een service catalogus en asset management en beschikt eveneens over IT best practices en een ITIL-framework. ITSM Saas is de eerste in een serie SaaS-producten, die FrontRange Solutions onder het nieuwe SaaSIT label op de markt brengt.

FrontRange Solutions gebruikt haar eigen Internet Architected Platform met volledige multi-tenant mogelijkheden en configureerbare user interface om de meest geavanceerde SaaS-toepassing voor ITSM in de markt te zetten.De SaaS-oplossing voor IT service management bevat functionaliteit voor incident management, problem management, advanced change management, release management, configuration management, knowledge management, een service catalogus, inventory en asset management. Daarnaast beschikt de ITSM-oplossing van FrontRange Solutions over VOIP-functionaliteit, een business workflow designer en -engine, een customer self service portal voor zowel intern als extern gebruik, service level management, uitgebreide rapportage- en analysemogelijkheden en functionaliteit om surveys onder gebruikers uit te voeren.De nieuwe SaaS-oplossing voor IT service management is de eerste in een complete lijn van SaaS-oplossingen die voor IT-organisaties ontwikkeld wordt en die door FrontRange Solutions onder de naam SaasIT op de markt gebracht wordt. Met de SaaS-oplossing richt FrontRange zich op dynamische en snelgroeiende organisaties die echte Software as a Service oplossingen zoeken en die tegelijkertijd eerste klas functionaliteit, flexibiliteit en schaalbaarheid willen hebben. Op basis van het Multi-Tenant SaaS2 Platform van FrontRange Solutions verschijnt er in de loop van dit jaar een complete lijn nieuwe applicaties voor onder meer IT asset management, geavanceerde functionaliteit voor voice en customer service, maar ook voor patch management, software distributie en het beheer van operating systemen.

Partners