18-12-2015

Xerox wint Partnership Award van Interactive Intelligence

Deel dit bericht

Interactive Intelligence heeft Xerox beloond met een Partnership Award voor haar bijdrage aan een innovatieve applicatie voor de Apple Watch. Samen met KPN als provider en Interactive Intelligence, leverancier van het communicatieplatform Customer Interaction Center (CIC), heeft Xerox een applicatie ontwikkeld die real time managementinformatie weergeeft.

Xerox zet de Apple Watch in voor het virtueel aansturen van projectteams binnen haar Customer Care EMEA divisie. In het Xerox facilitair contactcenter werken op 35 locaties 8.000 agenten voor meer dan 75 opdrachtgevers. Door het winnen van de jaarlijkse Partnership Award bewijst Xerox met Interactive Intelligents en KPN, innovatie in de callcenterindustrie hoog op de agenda te hebben staan. Xerox zet de applicatie inmiddels al in bij het customer contactcenter van KPN.

Xerox innoveert graag samen met IT-leveranciers en haar partners. Hiermee komt de organisatie tegemoet aan de vraag van teamleiders en opdrachtgevers binnen de contactcenterbranche om sturingsinformatie over het verloop van een project snel, eenvoudig, altijd en overal toegankelijk te hebben. De applicatie toont actief alerts op de Apple Watch, bijvoorbeeld bij het overschrijden van vooraf gestelde waarden of het behalen van specifieke doelen. Daarnaast werkt de applicatie nauw samen met een bijbehorende app op de iPhone. Er is al een groot aantal schermen beschikbaar. Binnenkort komt daar de mogelijkheid tot het tonen van grafieken en taartdiagrammen bij. Uiteindelijk is alle essentiële managementinformatie altijd en overal beschikbaar.

“We zien steeds vaker dat projecten op verschillende locaties worden uitgevoerd. Vaak zelfs in verschillende landen als het gaat om offshoring”, vertelt Leon van Adrichem, VP CallCenter Technology Europe & APAC van Xerox. “Teams zijn steeds virtueler en teamleiders zijn op verschillende locaties actief. Voor hen is het noodzakelijk om gemakkelijk hun belangrijkste KPI’s bij te houden. De Apple Watch is daarvoor nu, naast de tablet die we al gebruiken, een nieuwe optie. Daarnaast kunnen ook onze opdrachtgevers met één blik op de pols zien hoe hun project loopt en of er misschien bijzonderheden zijn. Dit soort extra service leveren wij graag.”

Kim de Boer, directeur van Interactive Intelligence: “De software van CIC is uitermate geschikt voor integraties met externe applicaties, omdat we gebruikmaken van standaard databases. Dat maakt dat onze klanten altijd de keuze hebben in de combinatie van systemen en software.”

Partners