PDF artikelen archief

Online archief van PDF artikelen van enkele gerelateerde Array-vaktijdschriften, zoals Database Magazine, Software Release en Java Magazine, uit de periode 2000 - 2011.

Process driven CRM

Onder Customer Relationship Management schaart men doorgaans alles wat nodig is voor het integraal managen van klantcontacten en klantprocessen. De bedenkers en voorvechters van dit concept stellen dat CRM een noodzakelijke voorwaarde is voor klantgericht opereren. Alhoewel veel organisaties dan ook behoorlijke bedragen hebben besteed aan de implementatie van CRM, is het succes van deze implementaties niet vanzelfsprekend. Het komt immers regelmatig voor dat CRM-implementaties voortijdig worden beƫindigd en dat de verwachte resultaten niet worden behaald. Om dergelijke blamages te voorkomen is een procesgerichte aanpak van CRM-implementatie's nodig, ofwel process driven CRM. Aan de hand van een casus van een pensioenuitvoerder lichten Aty Boers en Mark van Opstal deze procesgerichte benadering toe.

Trefwoord(en): CRM
Publicatie datum: 07-02-2005
Magazine: BPM jaar: 2005 nummer: 1
Auteur: Boers, A., M. van Opstal
Download Magazine
07-02-2005  |   PDF

Partners