14-07-2016

Accenture en IPsoft slaan handen ineen voor praktijkgroep Amelia platform

Deel dit bericht

Accenture en IPsoft slaan de handen ineen voor de praktijkgroep Accenture Amelia om het gebruik van Kunstmatige Intelligentie (KI) te versnellen, bedrijfsresultaten te verbeteren en groeikansen voor bedrijven te creëren.

Accenture gebruikt IPsoft’s Amelia platform voor de ontwikkeling van marktstrategieën, oplossingen en adviesdiensten rondom de implementatietrajecten van virtuele agenttechnologie. Dit gebeurt voor klanten in verschillende sectoren, met een initiële focus op de banken- en verzekeringswereld en reisbranche.

Markt
Analisten van IDC voorspellen dat de wereldwijde softwaremarkt van content analytics, discovery en cognitieve systemen naar 9.2 miljard dollar in 2019 zal groeien. Accenture’s Technologie Visie 2016, een onderzoek met input van meer dan 3.100 bedrijven en IT-leidinggevenden in de publieke en private sector, wetenschap, venture capital en ondernemende bedrijven uit 11 landen en 12 sectoren, stelt dat 70 procent van de bedrijfsbestuurders significant meer in KI-gerelateerde technologieën investeert dan twee jaar geleden. 55 procent geeft aan dat ze van plan zijn om machine learning en KI te integreren.

Voorbeelden
Diverse ondernemingen hebben cognitive agent Amelia in hun bedrijfsvoering opgenomen. Voorbeelden zijn onder andere:
· Een Europese bank heeft Amelia omarmd. De ervaringen met de cognitieve agent waren zodanig positief, dat de organisatie al binnen 45 dagen na de start van het project in actie kon komen.
· Een speler op het gebied van media heeft Amelia geleerd eerstelijns vertegenwoordigers te ondersteunen, met als doel de lat voor de klantenservice hoger te leggen.
· Met Amelia biedt een wereldwijd opererende bank ondersteuning op het gebied van de polisvoorwaarden. De agent maakt onderdeel uit van de digitale strategie voor het netwerk van hypotheekmakelaars.

Meer informatie over Amelia.

Youtube video over Amelia.

Partners