24-07-2017

Oracle voegt PaaS- en SaaS-diensten toe aan Cloud at Customer

Deel dit bericht

Om organisaties te ondersteunen bij het verplaatsen van workloads naar de cloud, terwijl ze hun data op eigen locatie beheren, komt Oracle met een aanvulling op de diensten die beschikbaar zijn via Oracle Cloud at Customer.

Het portfolio omvat naast alle grote Oracle PaaS-categorieën nu voor het eerst ook de SaaS-diensten van het bedrijf. Oracle Cloud at Customer is sinds de introductie vorig jaar hard gegroeid. Inmiddels hebben vooroplopende bedrijven verspreid over zes continenten en in meer dan dertig landen de oplossing al geïmplementeerd, waaronder AT&T en Bank of America.

Dataprivacy
Oracle Cloud at Customer is ontworpen om een van de grootste struikelblokken van cloudadoptie weg te nemen, namelijk problemen met betrekking tot dataprivacy en de opslaglocatie van data. Hoewel organisaties hun workloads maar al te graag naar de public cloud willen verhuizen, worden veel ervan tegengehouden door onder meer bedrijfsgerelateerde en wettelijke eisen waaraan zij moeten voldoen. De diensten van Oracle geven bedrijven een keuze in waar data en applicaties worden opgeslagen, en een soepeler manier voor het verplaatsen van bedrijfskritische applicaties naar de public cloud.

Aan de basis van Oracle Cloud at Customer ligt een modern cloudinfrastructuurplatform gebaseerd op Oracle-hardware, software-defined storage en networking. Oracle beheert en onderhoudt de infrastructuur op de klantlocatie, zodat klanten zelf zich kunnen focussen op het gebruik van de IaaS-, PaaS- en SaaS-diensten. Het platform van Oracle Cloud at Customer is hetzelfde platform dat wereldwijd de Oracle Cloud ondersteunt.

Abonnementsbasis
Vanwege de grote vraag blijft Oracle de diensten uitbreiden, die beschikbaar zijn via Oracle Cloud at Customer. Klanten hebben nu toegang tot alle grote PaaS-categorieën van Oracle, inclusief Database, Application Development, Analytics, Big Data, Application and Data Integration en Identity Management. Deze diensten profiteren van de recente verbeteringen aan het onderliggende Cloud at Customer-platform, zoals bijvoorbeeld servers met snellere CPU’s, maar ook all-flash block storage voor een nog betere ondersteuning van enterprise-workloads.

Daarnaast zorgt Oracle er voor dat verschillende SaaS-diensten beschikbaar zijn via Oracle Cloud at Customer, waaronder Enterprise Resource Planning, Human Capital Management, Customer Relationship Management en Supply Chain Management. Grote organisaties zetten deze nieuwe optie inmiddels in om hun belangrijkste bedrijfsactiviteiten te moderniseren en te profiteren van de innovatie binnen Oracle-SaaS zonder gevoelige applicatiedata uit het oog te hoeven verliezen. Met de komst van SaaS-diensten naar Oracle Cloud at Customer hebben klanten toegang tot Oracle Cloud-diensten binnen de volledige cloudstack die toegankelijk zijn binnen hun eigen datacenters. En dat allemaal in een managed model op basis van een abonnement.

Big Data Cloud Machine
Ook beschikbaar is de Oracle Big Data Cloud Machine, een geoptimaliseerd systeem dat een robuust Hadoop- en Spark-platform biedt met de kracht van eigen nodes en de flexibiliteit en eenvoud van een cloudaanbod. Organisaties hebben hiermee op basis van een abonnement toegang tot verschillende Hadoop-, Spark- en analytics-tools binnen hun eigen datacenters.

Oracle Cloud at Customer biedt de volgende Oracle Cloud-diensten:
• Infrastructuur
• Data Management
• Big Data en Analytics
• Application Development
• Enterprise Integration
• Security
• Software-as-a-Service

Meer informatie: Oracle Cloud at Customer

Partners