19-06-2018

Red Hat onthult nieuwe generatie oplossingen voor procesautomatisering

Deel dit bericht

Red Hat, Inc., leverancier van opensourceoplossingen, kondigt Red Hat Process Automation Manager 7 aan, een compleet cloud-native platform voor het ontwikkelen van bedrijfsautomatiseringsdiensten en procesgerichte applicaties voor hybride cloudomgevingen. Process Automation Manager is de nieuwe generatie van Red Hat's business process management (BPM) aanbod, Red Hat JBoss BPM Suite. Organisaties kunnen hiermee hun bedrijfsprocessen stroomlijnen, automatiseren, meten en continu verbeteren.

Digitale transformatie stelt nieuwe eisen aan zowel de business als IT om gedurende de hele levenscyclus van een applicatie meer efficiëntie en flexibiliteit te bieden. Process Automation Manager is ontworpen om de samenwerking tussen beide groepen te verbeteren door zakelijke gebruikers in staat te stellen direct deel te nemen aan het creëren van nieuwe bedrijfsapplicaties, gebruikmakend van herkenbare business-concepten en met behoud van de vereiste governance en IT-toezicht voor schaalbaarheid en beveiliging van applicaties.

Process Automation Manager biedt zowel zakelijke als IT-gebruikers een low-code oplossing die de tijd kan verkorten voor het bouwen van applicaties voor het automatiseren van bedrijfsprocessen, het afdwingen van bedrijfsbeleid en het nemen van zakelijke beslissingen.

Een aantal nieuwe functies van het platform zijn:

  • Cloud-native applicatie-ontwikkeling: met Process Automation Manager 7 breidt Red Hat zijn procesautomatiseringsmogelijkheden uit naar het Red Hat OpenShift Container Platform, het meest uitgebreide Kubernetes-platform op de markt. Klanten kunnen hiermee snel en kosteneffectief cloud-native applicaties ontwikkelen, testen en implementeren - die geschikt zijn voor het automatiseren van zakelijke beslissingen en processen - in de vorm van gecontaineriseerde microdiensten in hybride cloudomgevingen.
  • Dynamisch case-management: nieuwe dynamische case-managementmogelijkheden ondersteunen dynamische en ad-hoc workflows die anders moeilijk (of onmogelijk) in een traditioneel procesmodel weergegeven kunnen worden. Dit helpt klanten om makkelijker samen te werken en ongestructureerde processen beter te  beheren. Voor scenario’s als fraudedetectie kan Process Automation Manager de procesautomatisering verbeteren met betere visualisatie en het organiseren van workflow-doelen, -resultaten, -samenwerking en de bijbehorende content.
  • Low-code user experience (UX): Process Automation Manager bevat nu nieuwe rapid application development-tools voor het ontwikkelen van rijke, apparaatonafhankelijke gebruikersinterfaces, als onderdeel van een vereenvoudigde en meer intuïtieve ervaring voor het bouwen van procesgedreven applicaties.

Process Automation Manager bevat verder ook Red Hat Decision Manager, een decision management platform dat het ontwikkelen en implementeren van rule-based applicaties en diensten vereenvoudigt, en een business resource planner op basis van het OptaPlanner community project.

Beschikbaarheid

Leden van de Red Hat Developer community kunnen Red Hat Process Automation Manager downloaden. Klanten kunnen de nieuwste updates krijgen via de Red Hat Customer Portal.

Mike Piech, vice president en general manager Middleware bij Red Hat:

“Procesautomatiseringstechnologie maakt de voordelen van de visie van Red Hat voor open hybride cloud, containers, DevOps, microservices concreet voor de business. Met Red Hat Process Automation Manager kunnen professionals zij aan zij samenwerken met technische architecten om workflows te optimaliseren, snel nieuwe oplossingen te introduceren en de operationele efficiëntie te verbeteren. Hun klanten zijn hierdoor tevredener en ze kunnen hun concurrentie voorblijven in de steeds digitalere wereld.”

Rob Koplowitz, vice president and principal analyst, Application Development and Delivery, Forrester en John Rymer, vice president and principal analyst, Application Development and Delivery, Forrester:

“Bedrijven hebben moeite naar een digitale organisatie te transformeren omdat ze de operationele processen die de basis zijn voor hun ‘customer journeys’ niet automatiseren. Storingen in processen zoals het plannen van onderhoud, prijzen, retouren en garanties verstoren customer journeys en creëren een enorme taak voor application development & delivery-professionals. Een nieuwe generatie digitale procesautomatiseringsmethoden, -platformen en -plannen zijn het antwoord.”

Refocus Process Automation To Rescue Your Digital Transformation, mei 2018, Forrester

Partners