Toucan Toco, een Franse startup gespecialiseerd in data storytelling, start haar activiteiten op de Nederlandse markt. Het bedrijf is opgericht in 2014 en telt zestig medewerkers. Toucan Toco's software voor data storytelling wordt door klanten als JCDecaux, La Banque Postale, L'Oréal en Moët Hennessy gebruikt om data op een gebruiksvriendelijke manier te visualiseren.
Het uitbreiden van de activiteiten naar Nederland moet bijdragen aan het doel van het bedrijf om data toegankelijk te maken voor zoveel mogelijk professionals en niet alleen voor analisten en data scientists.
Iedere afdeling en gebruiker binnen een organisatie heeft een eigen verhaal en gebruikt data voor verschillende doeleinden. Een CEO wil snel weten hoe het bedrijf er financieel voor staat, een marketeer wil in een oogopslag zien hoeveel leads een campagne heeft opgebracht en een HR manager zoekt inzicht in het ziekteverzuim binnen de organisatie. De data storytelling oplossingen van Toucan Toco geven context aan grote hoeveelheden data zodat iedere gebruiker snel inzicht krijgt in de relevante KPI’s voor zijn of haar functie.
Datagedreven cultuur implementeren
“Met Toucan Toco wilden we iets vereenvoudigen dat ingewikkeld was”, zegt Baptiste Jourdan, Co-founder & Business development Director bij Toucan Toco. “Door data te visualiseren met onze data storytelling software geven we iedere organisatie de mogelijkheid een brede datagedreven cultuur te implementeren. Zo kan iedere medewerker de kracht van datavisualisatie gebruiken om betere beslissingen te nemen en succesvol te zijn.”
De oplossingen van Toucan Toco worden geleverd via de cloud en leveren realtime inzichten waardoor professionals op ieder moment een actueel beeld hebben van de meest belangrijke informatie. De agile software is eenvoudig te integreren in bestaande IT-omgevingen en werkt met alle typen datasets. De toepassingen van Toucan Toco zijn ook mobiel beschikbaar via gebruiksvriendelijke apps.
Toucan Toco heeft de ambitie de snelle groei voort te zetten en is naast Nederland dit jaar ook gestart op de Spaanse en Italiaanse markt.
28 maart 2024 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op ...
28 maart 2023 Dit seminar behandelt de strategische implementatie van Knowledge Graph-initiatieven binnen organisaties en biedt een uitgebreid raamwerk waarin geavanceerde technieken worden gecombineerd met praktijkcases. Het voorziet deelneme...
9 april 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met inno...
16 april 2024 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontw...
16 mei 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten van En...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
10 t/m 12 juni 2024 Praktische workshop Data Management Fundamentals door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Managem...
Deel dit bericht