08-11-2018

Progress OpenEdge maakt herlancering Mexx International B.V. mogelijk

Deel dit bericht

Progress, leverancier van applicatieontwikkeling en digitale ervaringstechnologieën kondigt aan dat de eigenaren van RNF het gebruik van Progress OpenEdge hebben uitgebreid. RNF, een Nederlandse holding voor schoenen, modeaccessoires en kleding, deed dit omtrent de recente herlancering van het wereldwijde modemerk Mexx. De missiekritische bedrijfsapplicaties van Mexx, zijn door RNF vervangen met Progress OpenEdge om zo in minder dan een jaar tijd een nieuwe modelijn te lanceren voor retailers.

Mexx, een modemerk dat op het hoogtepunt 1 miljard  dollar aan inkomsten behaalde, werd in augustus 2017 overgenomen door de eigenaren van RNF. Zij doopte het merk om tot Mexx International B.V., en stelden als missie om van Mexx International een wereldwijd merk te maken, geïnspireerd door productontwerp, uitstekende winkel- en online ervaringen en uitstekende marketing. De herlancering van dit merk moest in minder dan een jaar gerealiseerd worden.

Opnieuw opbouwen
Als onderdeel van het initiatief om Mexx nieuw leven in te blazen, moesten de nieuwe eigenaren de bedrijfskritische applicaties ter ondersteuning van hun retail sites en hun online aanwezigheid opnieuw opbouwen. Dit om de technologische basis te creëren om de bedrijfsdoelstellingen te bereiken. Na eerdere successen met Progress OpenEdge, hebben RNF en de Nederlandse Progress-partner Reflecta, leverancier en implementatiepartner van XL-ENZ Fashion ERP, gebruikgemaakt van het applicatieontwikkelingsplatform. De systemen die nodig zijn voor de lancering werden hierin opnieuw gebouwd, daarnaast werden ook integraties mogelijk gemaakt – inclusief orderbeheer, groothandelsaankoop, logistiek en meer. Deze applicaties stellen Mexx in staat om te concurreren met de grote spelers in de markt.

“De eerste mijlpaal in de uitrol van onze nieuwe strategie was de lancering van onze lente/zomercollectie in 2018”, aldus Ferry Helmer, CEO van Mexx International. “Binnen een zeer korte periode moesten we de benodigde platforms bouwen en implementeren. Dankzij Progress OpenEdge waren we niet alleen operationeel op de lanceerdag, maar was het platform ook geïntegreerd met al onze systemen – zowel in de systemen die we zelf ontwikkeld hebben als in de technologie van derden – om onze klanten een naadloze winkelervaring te bieden.”

Integratie met externe business tools
Het nieuwe complete backoffice-systeem, aangedreven door Progress OpenEdge, omvat opslag, financiën en logistiek, en is volledig geïntegreerd met de frontoffice. Dit wordt mogelijk gemaakt via de OpenEdge WebClient, een ABL HUI client die de inzet van OpenEdge applicaties op afstand mogelijk maakt. Daarnaast ondersteunt het platform, door integratie met externe business tools, verkoop, BI en rapportagefunctionaliteiten. Het maakt eenvoudige toegang tot voorraadgegevens mogelijk en kan producten sorteren en filteren op basis van diverse criteria. Medewerkers kunnen tevens de beschikbaarheid van producten controleren en rapporten op maat genereren.

“We zijn trots op het feit dat NRF ervoor heeft gekozen hun gebruik van OpenEdge uit te breiden om het merk Mexx succesvol te maken”, zegt John Ainsworth, SVP Core Products bij Progress. “Het juiste applicatieplatform is de sleutel tot het succes van digitaal gedreven bedrijven zoals Mexx. Organisaties hebben behoefte aan technologie die betrouwbaar is, hen helpt flexibel te blijven en in staat is mee te groeien met hun bedrijf. Progress maakt dit mogelijk.”

Company:

Progress

Partners