IBM heeft een samenwerking aangekondigd met Sund & Baelt, een van de grootste infrastructuurbeheerders ter wereld, om IBM te helpen bij de ontwikkeling van een AI-powered IoT-oplossing die is ontworpen om de levensduur van verouderde bruggen, tunnels, snelwegen en spoorwegen te verlengen.
Deze industrie-oplossing, IBM Maximo for Civil Infrastructure, breidt het IBM Maximo-portfolio verder uit en biedt tegelijkertijd uitgebreide branche- en taakspecifieke functionaliteit om organisaties te helpen bij het beheren, bewaken en beheren van hun infrastructuuractiva. Verouderde en slechter functionerende infrastructuur is een wereldwijde uitdaging. Organisaties worstelen met ouder wordende faciliteiten, de moeilijkheid van fysieke inspecties en hoge kosten van continu onderhoud.
De aankondiging maakt gebruik van de operationele expertise van Sund & Bælt met IBM's Maximo Enterprise Asset Management en Asset Performance Management-oplossingen, om de levensduur van de infrastructuur te verlengen en de algehele onderhoudskosten te verlagen.
Voorspellende onderhoudsstrategie
Maximo voor civiele infrastructuur consolideert verschillende gegevensbronnen, waaronder onderhouds- en ontwerpdetails, near real-time IoT-data die gegenereerd worden door op constructies geplaatste sensoren, wearables van werknemers, stationaire camera's en drones, en weerdata van The Weather Company. om klanten te helpen met identificatie en meting van de impact van schade zoals scheuren, roest en corrosie, evenals vibraties als gevolg van verplaatsing en stress. Door implementatie van voorspellende en prescriptieve onderhoudsstrategieën met IBM Maximo APM in combinatie met door IBM Research ontwikkelde AI visuele herkenningstools, kunnen organisaties proberen elke structuur te modelleren, in kaart te brengen en te bewaken. Dit kan helpen bij een snelle beoordeling om prioriteit te geven aan onderhoudsbeslissingen die gericht zijn op kritieke reparaties en naleving van verplichte regelgeving.
Smart tunnel
Sund & Bælt bezit en exploiteert enkele van de grootste infrastructuurprojecten ter wereld, zoals de Storebælt Link en de 16 kilometer Øresund Link tussen Denemarken en Zweden. Momenteel bereidt het bedrijf de bouw voor van ’s werelds langste onderwatertunnel, de 18 kilometer Femern Belt Fixed Link tussen Denemarken en Duitsland, en Sund & Bælt wil dit de slimste tunnel van Europa maken. De Maximo for Civil Infrastructure-oplossing is ontworpen om organisaties te helpen deze cruciale openbare infrastructuur efficiënter te beheren en te onderhouden.
3 t/m 5 februari 2021 [3 halve dagen online]Praktische tweedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en d...
2 maart 2021 (online seminar op 1 ochtend) Cloud Native technologieën als FaaS (Function-As-A-Service), Cloud Native messaging en Serverless API Management zijn belangrijke bouwstenen voor een nieuwe generatie van integratie-architecturen. ...
3 en 4 maart 2021 (online cursus op 2 ochtenden) Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 15.Intensieve cursus waarin alle bas...
13 april 2021 Praktisch seminar waarin Sander Hoogendoorn u laat zien hoe u microservices kunt inzetten in uw softwarearchitectuur.Het nieuwste architectuurprincipe microservices lijkt veelbelovend: verkorte time-to-market, schaalbaarheid, autonomie,...
22 april 2021 (online seminar op 1 ochtend) Iedere organisatie heeft te maken met het integreren van systemen en applicaties. Maar hoe worden integratieprocessen en informatiestromen nu werkelijk geautomatiseerd? En hoe pakt u dit op een efficië...
25 en 26 november 2021 Praktische tweedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp We horen regelmatig over het belang van "alignment" in het bereiken van succes bij het werken met bedrijfsprocessen, maar alignment met wat? De...
Deel dit bericht