11-10-2019

Celonis zet stap in AI process mining met integratie User Interaction Data

Deel dit bericht

Celonis breidt haar Intelligent Business Cloud-platform uit. Daarmee wil Celonis volledig inzicht bieden in hoe het werk binnen een organisatie wordt gedaan en kunnen obstakels in processen worden ontdekt, verbeterd en soms zelfs volledig worden weggenomen. Bedrijven kunnen door de toepassing van task mining, interactiedata van gebruikers koppelen aan bedrijfsdata die worden verzameld uit operationele systemen met process mining-technologie aangedreven door AI.

Het in kaart brengen van de interactiedata van gebruikers werd voorheen voornamelijk gebruikt om ervoor te zorgen dat medewerkers minder werk hoefden te verzetten en om kosten te besparen. Celonis brengt de twee aspecten voor het eerst samen binnen procesoptimalisatie om een brede bedrijfswaarde te bieden, waarbij menselijk werk en de gebieden van procesoptimalisatie worden herkend en samengebracht. Dit niet alleen om geld te besparen, maar vooral om betere klantervaringen te creëren en concurrentievoordeel te behalen.

Een voorbeeld van hoe deze processen in kaart kunnen worden gebracht (task mining) met een toegevoegde waarde op de lange termijn, is hoe een organisatie handmatige orders verwerkt. Normaal gesproken is dit proces gedigitaliseerd en geautomatiseerd, maar ook automatisering kan fouten veroorzaken waardoor zendingen vertraagd worden en de klanttevredenheid wordt beïnvloed. Door de toepassing van task mining kunnen de stappen die een medewerker moet zetten om orders te controleren en fouten te verminderen (zoals het controleren van de orderhistorie, het CRM of service records) worden geregistreerd om vervolgens de werkwijze te begrijpen, te optimaliseren en dus tijdige levering te bereiken.

Aanbrengen van structuur en overzicht
De oplossing verzamelt niet alleen kliks op het scherm, maar kan door de inzet van geavanceerde AI-technieken ook onderwerpen segmenteren waar gebruikers aan werken, om de directe focusgebieden vast te stellen. Met volledig toezicht op de privacy van de gebruiker, noodzakelijk aangezien het systeem screenshots en de context voor elke klik registreert, kan de technologie automatisch de systemen en schermen van gebruikers detecteren. Tot in de kleinste details kunnen bedrijven alle woorden, nummers en andere teksten op het scherm van de gebruiker automatisch verzamelen, mede door de toepassing van OCR-technologie. Geavanceerde privacyfuncties zorgen ervoor dat alleen relevante gegevens over de gebruikersinteractie worden vastgelegd. Gevoelige gegevens worden verborgen en enkel goedgekeurde personen kunnen de gegevens over de gebruikersinteractie inzien.

Company:

Celonis

Partners