23-01-2020

Herman Kienhuis treedt toe als partner bij Newion

Deel dit bericht

Herman Kienhuis (47) is per 1 januari partner geworden bij Newion, de toonaangevende investeerder in B2B-software startups. De investeringsmaatschappij wil haar activiteiten in Noordwest-Europa verder uitbreiden en groeit hiermee naar een team van elf mensen, waarvan zes partners.

Herman Kienhuis heeft meer dan twintig jaar ervaring in de technologiesector, waarvan ruim acht jaar als investeerder. Hij begon zijn carrière bij McKinsey, leidde de productontwikkeling bij internetbedrijf Sanoma Digital, stond aan de wieg van SanomaVentures en bouwde de afgelopen vier jaar KPN Ventures uit tot één van de meest actieve corporate venture fondsen van Europa. Kienhuis studeerde chemische technologie aan de Rijksuniversiteit Groningen en heeft een MBA van INSEAD.

Newion, gevestigd in Amsterdam, richt zich op Europese business-to-business software startups en scale-ups met een wereldwijde ambitie en behoort sinds haar oprichting in 2000 tot de best presterende fondsmanagers in haar sector. Op dit moment telt Newion 21 investeringen met een totaal beheerd vermogen van 150 miljoen euro. Newion werd opgericht door Patrick Polak en wordt gemanaged door Patrick Polak en Frank Claassen. Newion investeerde in onder meer Collibra, iWelcome, Reasult, 24iMedia, Nallian, Foleon, CustomerGauge, L1NDA, The Next Ad, Oxynade, Swipeguide, Roadmap, RexAI, DataStories, Playpass, TaxModel, Deliverect, APICBAS en ValueBlue.

Volgens Kienhuis is de overstap naar Newion een logische stap in zijn ontwikkeling als investeerder. “Newion behoort tot de best presterende fondsmanagers op het gebied van B2B software. Wat mij in het team bijzonder aanspreekt, is de no-nonsense benadering, de duidelijke focus en de internationale groeiambitie. Ik kijk ernaar uit om met de beste Europese ondernemers te werken aan het versnellen van hun internationale groei en Newion’s portfolio van succesvolle investeringen verder uit te bouwen.”

Company:

Newion

Partners