24-04-2020

BCT versterkt Mid-Office oplossing met overname procesmanagementtool iGEN

Deel dit bericht

BCT, aanbieder in Enterprise Information Management, neemt de iGEN procesmanagementtool over van a3o, bureau voor advies en ondersteuning gericht op organisatieontwikkeling in de publieke sector. iGEN beschrijft een reeks standaardprocessen voor Vlaamse gemeenten en is een essentieel onderdeel van het Corsa Mid-Office van BCT. Met deze overname is BCT in staat de verdere ontwikkeling van iGEN en de integratie met het Mid-Office te versnellen.

Corsa Mid-Office voor Vlaamse gemeenten is door BCT ontwikkeld om de dienstverlening van deze lokale overheden optimaal te ondersteunen. Het zorgt voor een voorspelbare, beheersbare en digitale dienstverlening, geheel volgens heersende wet- en regelgeving. Daarmee zijn overheidsorganisaties in staat transacties met elkaar, burgers en bedrijven naadloos en digitaal te laten verlopen. In deze Mid-Office oplossing komen digitaal en zaakgericht werken samen.

Digitale dienstverlening
Binnen zaakgericht werken speelt de procesmanagementsoftware iGEN een belangrijke rol. De generieke processen die zaakgericht werken aansturen, worden meegeleverd door iGEN, waardoor medewerkers beschikken over een standaard geautomatiseerde procesgang. Dit komt de efficiency van de organisatie ten goede en geeft een impuls aan de digitale dienstverlening van gemeenten. Een vijftiental Vlaamse overheden werkt inmiddels naar volle tevredenheid op deze manier.

Doorontwikkelen
Om iGEN nog sterker te verankeren binnen Corsa Mid-Office neemt BCT nu de applicatie iGEN over van a3o. Ontwikkelingen staan immers niet stil, dus is het zaak iGEN te blijven afstemmen op de veranderende behoeften van de markt. Klanten worden nadrukkelijk betrokken bij de doorontwikkeling van Corsa Mid-Office. Ook de ondersteuning van de eindgebruikers verloopt vanaf nu via de servicedesk van BCT.

Partners