19-08-2020

HubSpot breidt ecosysteem uit en passeert 1 miljoen installaties

Deel dit bericht

Platform HubSpot heeft aangekondigd nu meer dan 500 apps aan te bieden op haar app-marktplaats. Dit betekent dat het bedrijf in haar app-ecosysteem blijft investeren. Om klanten te helpen meerwaarde uit dit groeiende ecosysteem te blijven halen, heeft HubSpot ratings en beoordelingen toegevoegd en een nieuw certificeringprocedé om het voor klanten gemakkelijker te maken de juiste app te kiezen.

Sinds de aandacht vanaf 2017 meer gericht is op het platform en zijn ontwikkelaarscommunity, heeft HubSpot hard gewerkt aan de uitbreiding en verbetering van het app-ecosysteem om tegemoet te komen aan de behoeften van klanten en partners. Dit jaar vierde HubSpot een mijlpaal van 1 miljoen installaties binnen het hele app-ecosysteem. Nu bedrijven steeds vaker apps gebruiken, wordt het voor SaaS-bedrijven steeds belangrijker om hun platformen open te stellen. Het rapport uit 2020 van Blissfully over SaaS-trends meldt dat het aantal unieke apps dat door bedrijven in het middensegment van de markt (101-1.000 werknemers) wordt gebruikt, met 30% per jaar is toegenomen. Daarbij maakte een gemiddeld bedrijf in 2019 gebruik van meer dan 137 verschillende apps om aan zijn zakelijke behoeften te voldoen. Door dit enorme aanbod aan apps is het voor klanten nog belangrijker geworden om toegang te hebben tot kwalitatief goede apps die helpen bij het centraliseren van gegevens en tools.

Het steeds grotere ecosysteem van het HubSpot-platform is internationaal uitgebreid met software die is gebouwd door app-partners uit meer dan 30 landen. De beschikbare apps beslaan meer dan 40 categorieën en omvatten use cases zoals ERP, accounting, channel management, data enrichment, projectbeheer, sales performance management, webinars en virtuele evenementen, etc. In aanvulling op de recente productlanceringen van HubSpot, zijn ook maatwerkcollecties gecreëerd, zoals de nieuwe ABM-functies en de CMS-Hub.

Naarmate het aantal apps in het ecosysteem van HubSpot blijft toenemen, breidt ook het aantal functies uit dat het bedrijf aanbiedt op de app-marktplaats. Onlangs toegevoegde functies zijn onder andere ratings en beoordelingen en een nieuw certificeringsprocedé. Beoordelingen en reviews helpen klanten en partners om te zien hoe een app presteert. Deze feedback biedt sociaal bewijs en helpt de klant bij zijn keuze. Het nieuwe certificeringsprocedé voor app-ontwikkelaars omvat een technische beoordeling door het HubSpot productteam om er zeker van te zijn dat alle apps in het ecosysteem aan bepaalde kwaliteits- en efficiency-normen voldoen. Een flag met een certificering in een lijst met apps betekent kwaliteit en vertrouwen voor klanten van HubSpot.

Partners