29-09-2020

Process Intelligence van ABBYY wint aan momentum

Deel dit bericht

Een jaar na de overname van TimelinePI rapporteert ABBYY een toenemend momentum voor haar Process Intelligence-oplossing. Uniek aan deze software volgens het bedrijf is dat het niet alleen alle data binnen de organisatie toegankelijk maakt, maar daar ook inzicht in biedt, en dit combineert met een analyse van de bedrijfsprocessen.

Hiermee kunnen ondernemingen alle informatie waarover ze beschikken gebruiken om een visueel model te maken van hun processen, en die vervolgens tegen het licht houden om mogelijke verbeteringen in de processen te ontdekken. De tool laat niet alleen toe om alle activiteiten in real-time in de gaten houden, maar voorspelt ook toekomstige resultaten, waar men eventueel proactief op kan inspelen. Dat maakt het uiteraard veel eenvoudiger om de juiste beslissingen te nemen.
De markt voor Process Discovery and Mining (PDM) groeit en dat is naar verwachting blijvend. Dat biedt ABBBYY duurzame groeimogelijkheden. De huidige PDM-markt is volgens de analisten van NelsonHall goed voor 566,5 miljoen dollar. Deze markt groeit in 2024 naar verwachting naar 5,4 miljard dollar, een gemiddelde jaarlijkse groei van 57 procent.

Niet enkel kosten besparen
Het momentum voor de process-mining-activiteiten van ABBYY worden deels gedreven door de sterke wereldwijde partnerschappen op dit gebied. Partners zijn onder meer de grote wereldwijde adviesbureaus, leveranciers van robotic process automation- of kortweg RPA-tools, zoals Blue Prism, leveranciers van integratieoplossingen zoals Synpulse, Naviant en Ashling Partners, en andere partijen die bedrijven in diverse sectoren helpen bij hun digitale transformatie. In de Benelux heeft het bedrijf een belangrijke lokale partner op het gebied van process mining gekregen in de vorm van het consultancybedrijf BDO.
Volgens Walter Vanherle, partner en expert in digitaliseringsprojecten bij BDO, biedt de Process Intelligence-technologie van ABBYY aanzienlijke voordelen ten opzichte van andere oplossingen: “Met Process Intelligence halen we, met het oog op procesoptimalisatie, relevante informatie over de processen uit de logdata van klantensystemen. Daarmee kunnen we een heel realistische analyse en visualisatie van bedrijfsprocessen creëren, en daarin eventuele knelpunten identificeren. Met de juiste tooling en verkregen inzichten kan de klant dus niet enkel tijd en kosten besparen, maar ook zijn dienstverlening verbeteren.”

Vooral finance, zorg en telecom
Timeline, de Process Intelligence-oplossing van ABBYY, toonde volgens cijfers van het Process Mining State of the Market Report 2020 van analistenbureau Everest de sterkste groei jaar op jaar in termen van omzet. ABBYY ziet een toenemende adoptie van zijn Process Intelligence-oplossing binnen de financiële dienstverlening, zorg en telecom. Bedrijven willen hun digitale transformatie stimuleren, de klantbetrokkenheid vergroten en voldoen aan eisen op het gebied van risicobeheersing en compliance.

Partners