IBM en ServiceNow kondigen een uitbreiding aan van hun samenwerking om bedrijven te helpen bij het verlagen van operationele risico's en kosten door het toepassen van AI voor het automatiseren van IT operations. De gezamenlijke oplossing, die later dit jaar beschikbaar komt, zal de AI-gedreven hybride cloud software en zakelijke diensten van IBM combineren met de mogelijkheden van de intelligente workflows en toonaangevende IT service en operations management-producten van ServiceNow.
De oplossing is ontworpen om klanten te helpen betere, AI-gedreven inzichten uit hun data te halen, een referentiepunt te creëren voor een standaard IT-omgeving, en beknopte aanbevolen maatregelen te nemen op basis van afwijkend gedrag om op grote schaal IT-problemen te verhelpen en te voorkomen. Samen zorgen IBM en ServiceNow ervoor dat klanten kostbare tijd en IT resources niet meer hoeven in te zetten voor onderhoudsactiviteiten, waardoor zij zich kunnen richten op transformatieprojecten die nodig zijn om te kunnen voldoen aan de digitale vraag vanuit de business.
Bedrijven staan onder druk om te innoveren en goede ervaringen te creëren voor klanten en werknemers, en tegelijkertijd efficiënter te werken en zowel kosten als IT-risico’s laag te houden. Maar organisaties zijn tegenwoordig sterk afhankelijk van technologie, waardoor zelfs de kleinste storingen grote economische impact hebben op zowel omzet als reputatie. Deze samenwerking helpt klanten deze uitdagingen aan te pakken en onnodig verlies van omzet en reputatieschade te voorkomen door het automatiseren van oude, handmatige processen en het verhogen van de IT-productiviteit. IBM en ServiceNow zullen zich in eerste instantie richten op een gezamenlijke oplossing en diensten
Gezamenlijke oplossing
IBM en ServiceNow zullen de eerste gezamenlijke IT-oplossing in zijn soort aanbieden die IBM Watson AIOps combineert met de mogelijkheden van ServiceNow’s workflows en ITSM– en ITOM Visibility-producten om klanten te helpen op grote schaal IT-problemen te verhelpen en te voorkomen. Bedrijven die gebruikmaken van ServiceNow ITSM kunnen historische data over incidenten in het deep learning-algoritme van Watson AIOps zetten om een referentiepunt te creëren voor hun normale IT-omgeving, en tegelijkertijd kunnen afwijkingen hierop geïdentificeerd worden. Uit ervaringen van klanten die al gebruikmaken van Watson AIOps blijkt dat het een persoon 60% meer tijd zou kosten om dit handmatig te doen. De gezamenlijke oplossing stelt klanten in staat de werknemerservaring te verbeteren, meer inzicht te krijgen in hun operationele footprint en sneller te reageren op incidenten en problemen.
Diensten
IBM breidt haar wereldwijde ServiceNow-business uit om extra mogelijkheden te bieden voor advies, implementatie en managed services op het Now Platform. Hooggekwalificeerde IBM-professionals gebruiken hun expertise om snel waardevolle inzichten en innovatie aan klanten te kunnen leveren. IBM Services professionals laten klanten ook kennismaken met intelligente workflows om veerkracht te verbeteren en IT-risico te verlagen. ServiceNow investeert ook in het trainen en certificeren van IBM-medewerkers voor klantsucces.
Door gebruik te maken van de gezamenlijke oplossing van IBM en ServiceNow kan bijvoorbeeld een bank volledig inzicht krijgen in een incident, van begin tot eind. Met aanbevelingen en diepe diagnose van Watson AIOps heeft een service agent snel grip op een incident zonder het ServiceNow ITSM-platform te hoeven verlaten. Watson AIOps biedt anomalie-detectie in combinatie met geautomatiseerde aanbevelingen op basis van een diepe analyse van eerdere incidenten. Door gebruik te maken van incident management tools van ServiceNow kunnen acties en inzichten opgeslagen worden voor audit-doeleinden en toekomstige inzichten. Watson AIOps kan dan belangrijke context naar tickets sturen, die alleen via AI-algoritmes en baselining-technieken worden ontdekt, om de data beter bruikbaar te maken voor agents en het na verloop van tijd hertrainen van AI.
AIOps
Ook kondigt IBM de oprichting aan van het AIOps Elite Team – een ervaren engagement team dat zich toelegt op het kosteloos ontwerpen van AIOps in een klantomgeving en het bouwen en verfijnen van AI-modellen.
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
Alleen als In-house beschikbaarWorkshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunc...
Deel dit bericht