01-03-2021

De Rijke Group maakt orderverwerking volledig digitaal met low-code platform

Deel dit bericht

Mendix maakt bekend dat logistiek dienstverlener De Rijke Group het Mendix low-code platform inzet om slimme logistieke software-toepassingen te ontwikkelen om het hele orderproces slimmer, efficiënter en digitaler te maken. Twee recent ontwikkelde applicaties zijn het Order Management Systeem (De Rijke OMS) en de Warehousing App.

De Rijke is een zogeheten value added logistiek dienstverlener, dit wil zeggen dat het bedrijf de hele logistieke keten - van containertransport en douaneafhandeling tot warehousing - voor een klant organiseert. Bij De Rijke werken ruim 1.000 medewerkers verdeeld over 26 vestigingen in 7 landen. Dagelijks verwerkt het bedrijf duizenden vaak gecompliceerde orders.

Samen met Mendix-partner Nokavision ontwikkelde De Rijke een volledig digitaal order management systeem: De Rijke OMS. Orders komen binnen via Electronic Data Interchange (EDI), de digitale uitwisseling van bedrijfsdocumenten zoals bestellingen en leveringsbonnen, of als mails met PDF-bijlagen. Voorheen werden deze mails handmatig geopend en afhankelijk van het type order door een medewerker overgetypt in het Transport Management Systeem (TMS) of het Warehouse Management Systeem (WMS). Met de Ephesoft-Mendix module, ontwikkeld door Nokavision, wordt een PDF-order direct ingelezen in het OMS en doorgezet naar het TMS of WMS.

Het OMS is een van de resultaten van de Software Innovation Factory, die De Rijke heeft opgezet om heel snel nieuwe applicaties te kunnen ontwikkelen. Parallel met het nieuwe OMS werd ook de Warehouse App ontwikkeld. Met de Warehouse App worden foto’s gemaakt van geladen containers en barcodes gescand, zodat medewerkers van De Rijke weten dat het juiste artikel is gescand en goed is ingeladen.

Partners