06-05-2021

ThoughtSpot breidt ecosysteem voor cloud analytics uit met overname Diyotta

Deel dit bericht

ThoughtSpot, Analytics Cloud leverancier, neemt Diyotta over, aanbieder in data-integratie oplossingen. Dankzij de overname kan ThoughtSpot het aantal integraties met populaire services in de data-stack van klanten fors uitbreiden. De overname zorgt ook voor een flinke toename van ThoughtSpot’s R&D team, dat met ruim 60 nieuwe collega's wereldwijd meer dan 25 procent groeit. Gelijktijdig met de overname is ThoughtSpot Everywhere geïntroduceerd, een low-code platform om interactieve data-apps te bouwen en ThoughtSpot's analytics-services in bestaande SaaS-toepassingen te integreren.

De data-industrie heeft op vrijwel elk vlak, van cloud tot AI, machine learning en voorspellende analytics, een snelle ontwikkeling doorgemaakt. Toch hebben veel bedrijven moeite om ook daadwerkelijk waarde uit deze nieuwe data-stack te halen en beschikbaar te stellen aan interne gebruikers, partners en klanten. Vaak is zoveel technische kennis nodig om met het groeiende ecosysteem om te gaan, dat alleen data-professionals dat kunnen, terwijl de toegevoegde waarde juist wordt vergroot als veel meer mensen met de data aan de slag kunnen. De Modern Analytics Cloud van ThoughtSpot voorziet hierin door een gebruiksvriendelijke front-end aan te bieden voor dit nieuwe data-ecosysteem.

Nu er zoveel innovaties zijn die de datamarkt veranderen, zijn bedrijven op zoek naar mogelijkheden een oplossing op maat te bouwen met de beste technologie. De analytics cloud van ThoughtSpot geeft bedrijven een gebruiksvriendelijk platform om met het nieuwe ecosysteem overweg te kunnen. Bedrijven kunnen een stack van oplossingen maken die het beste past bij hun bedrijfsvoering, en vervolgens alle medewerkers, klanten en partners toegang geven en middels een eenvoudig, open en actiegericht analytics-platform de vruchten laten plukken van die investering.

De overname van Diyotta versnelt de ontwikkeling van het ecosysteem voor de analytics cloud, door ThoughtSpot’s analytics-platform te koppelen en te integreren met verschillende technologieën. Dit betreft onder meer data-apps die te maken zijn met ThoughtSpot Everywhere, nieuwe, vergaande integraties met data-science leveranciers waardoor klanten AI en ML makkelijker in handen van medewerkers, klanten en partners kunnen leggen, en toegang tot databronnen vanuit cloud-ecosystemen als Snowflake, Google BigQuery, Presto, Amazon Redshift en Microsoft Azure.

Bovendien profiteert ThoughtSpot van de Diyotta’s expertise in het bouwen van dataproducten die oplossingen bieden voor de meest complexe uitdagingen in de huidige bedrijfsvoering. Met de overname krijgt ThoughtSpot in Noord-Amerika en India meer dan 60 nieuwe collega’s erbij die zich richten op de versnelde ontwikkeling van de analytics cloud. Dit is een groei van 25 procent van het wereldwijde R&D team en 50 procent van het team in India.

Partners