13-03-2025

ServiceNow voegt duizenden AI-agents toe met nieuwe platform release

Deel dit bericht

ServiceNow, AI-platform voor bedrijfstransformatie, introduceert de Yokohama platform release, en maakt hiermee nieuwe AI-agents beschikbaar voor onder meer CRM, HR en IT voor snellere, slimmere workflows en maximale impact op de totale bedrijfsvoering.

Deze innovaties bevatten teams van vooraf geconfigureerde AI-agents die direct productiviteit en voorspelbare uitkomsten bieden op één platform, evenals de mogelijkheid om de complete AI-agent lifecycle te bouwen, onboarden en beheren. Omdat AI draait op data kondigt het bedrijf ook de uitbreiding aan van zijn Knowledge Graph met verbeteringen in het Common Service Data Model (CSDM) om barrières tussen data­bronnen weg te nemen voor beter verbonden AI-agents.

Terwijl bedrijven in hoog tempo de kracht van agentic AI proberen te benutten, fungeert ServiceNow als “AI-agent-verkeerstoren” voor bedrijven, met oplossingen die veelvoorkomende obstakels wegnemen, zoals datafragmentatie, tekortkomingen in governance en uitdagingen op het gebied van real-time prestaties. In tegenstelling tot andere AI-leveranciers die in silo’s werken of ingewikkelde integraties nodig hebben, zijn de AI-agents van ServiceNow gebouwd op één organisatiebreed platform dat zorgt voor een soepele en continue data-uitwisseling met Workflow Data Fabric. Met één geïntegreerd overzicht van workflows, AI en automatiseringsbehoeften, stelt ServiceNow bedrijven in staat naadloos duizenden AI-agents voor onder meer CRM, IT, HR en finance op elkaar af te stemmen, met als resultaat volledige zichtbaarheid en controle binnen de hele organisatie.

Productiviteit op grote schaal versnellen
De AI-mogelijkheden van ServiceNow leveren inzichten die AI-agents beter laten redeneren, plannen, leren en samenwerken, waardoor bedrijven sneller tastbare resultaten behalen. De AI Agents van ServiceNow zijn beschikbaar om bedrijven te helpen de productiviteit te versnellen, operationele processen te stroomlijnen en tastbare resultaten te behalen voor bedrijfsoverkoepelende use cases.
• Security Operations (SecOps) expert AI-agents tillen security operations naar een hoger niveau door de complete incident lifecycle te stroomlijnen, repetitieve taken te elimineren en SecOps-teams in staat te stellen zich te richten op het snel stoppen van echte bedreigingen.
• Autonomous change management AI-agents werken als een ervaren change manager, die direct op maat gemaakte implementatie-, test- en backout-plannen genereren door impact, historische gegevens en vergelijkbare wijzigingen te analyseren. Hierdoor wordt een naadloze uitvoering met minimaal risico gegarandeerd,
• Proactive network test & repair AI-agents werken als AI-gestuurde troubleshooters die automatisch networkproblemen opsporen, analyseren en oplossen voordat ze prestaties beïnvloeden.

Vereenvoudigd AI-agentbeheer voor een meer gestroomlijnde lifecycle
ServiceNow AI Agent Orchestrator en AI Agent Studio zijn vanaf nu ook beschikbaar met uitgebreide mogelijkheden om de volledige AI-agent lifecycle te beheren – van het bouwen van AI-agents tot onboarding en het monitoren van hun prestaties, zodat organisaties de resultaten behalen die nodig hebben.
• Verbeterde onboarding-mogelijkheden via AI Agent Studio om de setup te stroomlijnen met begeleidende instructies, zodat het eenvoudiger dan ooit wordt om nieuwe AI-agents te ontwerpen en configureren met behulp van natuurlijke taalbeschrijvingen.
• Uitbreiding performance management-mogelijkheden binnen het agentic AI framework van ServiceNow met een analytics dashboard voor visueel inzicht in het gebruik, de kwaliteit en de waarde van een AI-agent. Agentic AI workflows zijn gekoppeld aan zakelijke KPI’s zodat beheerders beter de prestaties en ROI van AI-agents kunnen achterhalen.

Verbeterde data-oplossingen
Aan de basis van het ServiceNow Platform ligt Workflow Data Fabric, dat AI-gedreven workflows mogelijk maakt die eenvoudig geïntegreerd kunnen worden met de gegevens van een organisatie, ongeacht het systeem of de bron. Workflow Data Fabric geeft bedrijven de mogelijkheid om dieper inzicht te krijgen in AI-gedreven contextualisering en bedrijfsinzichten, terwijl handmatig werk wordt geautomatiseerd en processen efficiënter worden.

Nieuw in de Yokohama release is dat ServiceNow de mogelijkheden met Knowledge Graph-gegevens verder uitbreidt met verbeteringen aan het Common Service Data Model (CSDM). CSDM biedt een gestandaardiseerd framework voor het beheer van IT- en businessdiensten waarmee technologie-implementaties versneld, veiliger en compliant kunnen worden uitgevoerd. Door honderden technologiecategorieën, -systemen en -processen bij elkaar te brengen in een overzichtelijk model, biedt CSDM organisaties de mogelijkheid om technologie met vertrouwen te implementeren en schalen. Met deze nieuwe update hebben klanten een uniek voordeel: de mogelijkheid tot naadloze samenwerking tussen AI en menselijke agents, met werk waar moeiteloos door verschillende teams aan gewerkt kan worden. Ingebouwde governance en audit-ready data bieden transparantie en vertrouwen, zodat bedrijven door kunnen blijven innoveren en tegelijk voldoen aan compliance-vereisten.

ServiceNow heeft ook bredere automatiserings-, governance- en workflow intelligence-oplossingen aangekondigd als onderdeel van de Yokohama platform release.

Partners