In het onderzoeksrapport ‘Magic Quadrant voor mobiele applicatieontwikkelplatformen 2015’ van Gartner, werden Adobe, IBM, Kony, Salesforce en SAP benoemd als leiders van de twintig leveranciers die werd beoordeeld in het rapport. De criteria voor het beoordelen van ‘completeness of vision’ zijn onder andere begrip van de markt, marketing-, sales- en productstrategie, bedrijfsmodel, sectorspecifieke strategie, innovatie en geografische strategie. De criteria voor ‘ability to execute’ (het vermogen van de leverancier om uit te voeren) zijn onder meer een beoordeling van het product of de dienst, verkoop-aanpak, prijsmodel, staat van dienst en het anticiperen op de markt, marketingaanpak, klantbeleving en bedrijfsvoering.
"Leiders moeten een sterke combinatie van "Ability to Execute" en 'Completeness of Vision' hebben. In de MADP sector betekent dit dat leiders niet alleen goed moeten zijn in cross-platform development, deployment en management binnen de gehele levenscycles, maar ook een goede visie moeten hebben van de multichannel enterprise, het support van meerdere architectures en standaarden, sterk inzicht hebben in de IT requirements, en schaalbare kanalen en partnerships. Leiders in deze markt moeten platformen aanleveren die makkelijk zijn aan te schaffen, te programmeren, te gebruiken en te updaten, en die verbonden kunnen worden aan back-ends en cloud services van dezelfde leverancier maar ook van derde partijen," aldus Gartner.
Volgens de Adobe Digital Index heeft 53 procent van de bedrijven tussen de een en tien mobiele applicaties en spenderen gemiddeld $5,5 miljoen per jaar aan hun app ecosysteem. "Wij zien mobile meer als een 'must-have' dan als een losstaande strategie. Alles van een mobile experience tot mobile content en mobile analytics is onderdeel van hoe wij multi-channel campagnes aanleveren aan onze klanten. Geïntegreerde platformen zoals Adobe Experience Manager Apps, Target and Analytics maken efficiëntere mobile development en experience management mogelijk," zegt Nick Christy, senior vice president, Enterprise Technology, r2i, een full-service marketingbureau en Adobe Enterprise Business Solution Partner.
Klik hier voor de link naar het volledige onderzoek.
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
Alleen als In-house beschikbaarWorkshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunc...
Deel dit bericht