01-02-2011

Alcatel-Lucent presenteert nieuw Employee Effectivness Model

Deel dit bericht

Alcatel-Lucent heeft de eerste Workforce Optimization Suite geïntroduceerd. Deze suite stelt organisaties in staat kennis, trainingen en een fluctuerende werkvoorraad binnen de hele serviceorganisatie optimaal op elkaar af te stemmen. De oplossing wordt ingezet voor zowel het front office als back office.

De Genesys workforce-optimalisatieoplossing (WFO), onderdeel van Alcatel-Lucent’s Genesys 8-oplossing, analyseert real-time de performance van werknemers binnen de gehele klantenserviceorganisatie en geeft inzicht in alle kanalen zoals telefoon, email, sms, procestaken en social media.
 
De oplossing biedt nieuwe mogelijkheden om prestaties van werknemers centraal te meten en beheren en zet de hoeveelheid werk af tegen de beoogde kwaliteitsniveaus. Op basis van onder andere online assessments en inzicht in aanbod en capaciteit, worden trainingsplannen en werkroosters ontwikkeld die leiden tot meer betrokken, gekwalificeerde medewerkers en efficiëntere organisaties terwijl kosten worden verlaagd.
  
De WFO-oplossing is gebaseerd op een vijf-stappen-model (Employee Effectiveness Model) dat organisaties voorziet in een beter overzicht van de kosten en het bereiken van groeidoelstellingen, terwijl tegelijkertijd de werknemerstevredenheid verbetert. De oplossing omvat workforce-, recording- en kwaliteitsmanagement en kennis- en performancemanagement.
 
Dit biedt de volgende mogelijkheden:
  • Planning en werkschema’s voor de gehele serviceorganisatie
  • Naadloze integratie tussen planning en distributie van alle communicatiekanalen
  • Real-time controle en tijdige bijsturingsmogelijkheden
  • Analyse van uitzonderingen en de correlatie tussen performanceverschillen
  • Kostenbesparing met behulp van individuele trainingsplannen in plaats van groepstraining.

Company:

Alcatel-Lucent

Partners