14-01-2011

Salesforce.com neemt Dimdim over

Deel dit bericht

Salesforce.com heeft de overname van Dimdim afgerond. De specialist voor zakelijke cloud computing had 31 miljoen dollar over im Dimdim in te lijven.

Dimdim is opgericht in 2007 en heeft verschillende vitale real-time communicatietechnologieën ontwikkeld, waaronder het huidige messaging en screen sharing. Met de overname verwerft salesforce.com deze real-time communicatietechnologieën van Dimdim met daarnaast een team van ontwikkelaars die ervaren zijn in het bouwen van cloud-based collaboration-diensten. Salesforce.com zal de overname gebruiken om nieuwe real-time communicatiemogelijkheden toe te voegen aan het Chatter-platform. Dit zal zij spiegelen aan het bewezen Facebook-model door collaboration en communicatie samen te brengen in een geïntegreerde dienst. Salesforce.com erkent dat er een grote verschuiving binnen de markt gaande is, de verschuiving naar Cloud 2. De eerste fase van cloud computing draaide om het gebruik van technologieën met lage kosten en die snel en gemakkelijk in gebruik waren. Cloud 2 vertegenwoordigt de nieuwe generatie van cloud computing, een die sociaal, mobiel en real-time is. Facebook is met deze overgang gestart door wereldwijd meer dan een half miljard gebruikers kennis te laten maken met real-time collaboration, inclusief feeds en status updates. Op dit moment heeft Facebook, met diensten als aanwezigheid en messaging, de waarde van geïntegreerde collaboration en communicatie bewezen. Ook heeft dit de adoptie door gebruikers gevoed, waardoor het de meeste populaire website ter wereld is geworden. Salesforce.com heeft eenzelfde soort weg bewandeld bij de introductie van het Salesforce Chatter collaboration-platform. Op dit moment hebben, sinds de release in juni, meer dan 60.000 klanten Chatter ingezet. Hierdoor is het het meest populaire product van de organisatie. Salesforce.com volgt Facebook met Dimdim opnieuw. Door een geïntegreerd collaboration- en communicatieplatform aan te bieden denkt het bedrijf de adoptie van Chatter te kunnen versnellen, de klantbinding te vergroten en zijn gehele productreeks te kunnen onderscheiden.

Company:

Salesforce.com

Partners