16-05-2007

Compuware breidt oplossing voor servicemanagement uit

Deel dit bericht

Compuware Vantage 10 integreert meten van eindgebruikerservaring met analyse en impactmeting van Java- en .NET-applicaties.

Compuware introduceert Compuware Vantage 10. Met deze servicemanagement-oplossing kunnen IT-afdelingen hun applicaties beheren vanuit het perspectief van de gebruikers. De oplossing integreert het uitgebreid monitoren van de ervaringen van eindgebruikers met een diepe analyse van Java- en .NET-applicaties. Bovendien kan de zakelijke impact van eventuele problemen in de vorm van concrete meetwaarden worden vastgesteld. Hierdoor is het mogelijk om vast te stellen welke geconstateerde problemen het eerste moeten worden opgelost, omdat deze de grootste financiƫle schade kunnen veroorzaken. Applicaties en de diensten die hierop zijn gebaseerd, kunnen hierdoor op systematische wijze worden verbeterd. Compuware Vantage 10 stelt IT-afdelingen bovendien in staat om Voice over IP (VoIP)-diensten te meten en te beheren.Compuware Vantage biedt uitgebreide mogelijkheden voor het monitoren van de eindgebruikerervaring. Het past zowel door middel van scripts gesimuleerde transacties toe als het meten en analyseren van de feitelijke ervaringen van eindgebruikers. De nieuwe versie maakt het ook mogelijk om analytische voorzieningen te integreren die de prestaties van applicatieservers voor webservices en SOA-toepassingen zichtbaar maken. Hierdoor kan de serviceverlening aan de gebruikersorganisatie worden verbeterd, terwijl de mogelijkheden voor het oplossen van problemen verder worden uitgebreid.Compuware Vantage 10 bevat nieuwe voorzieningen die het mogelijk maken om de invloed van eventuele fouten of storingen in applicaties op werkprocessen en de bedrijfsvoering te bepalen. Zo kan bijvoorbeeld nauwkeurig worden vastgesteld hoeveel gebruikers van het prestatie- of beschikbaarheidsprobleem last hebben en wat het maximum aantal potentiƫle getroffen gebruikers zal zijn. Dit is belangrijke informatie om prioriteiten te kunnen aanbrengen bij het oplossen van storingen. Deze volgorde kan nu puur op zakelijke gronden worden vastgesteld. Hierdoor kan de dienstverlening van de IT-afdeling aan de businessorganisatie drastisch worden verbeterd.Compuware Vantage is tevens in staat Voice over IP te monitoren. Hierbij wordt gekeken naar de mate waarin VoIP moet concurreren met andere applicaties voor de beschikbare netwerkcapaciteit. Compuware Vantage 10 omvat ook managementrapportages die een algemeen beeld schetsen van de status van de VoIP-verbindingen, inclusief het aantal telefoongesprekken waarbij de gebruikers problemen ondervonden. Bovendien kunnen de onderliggende gegevens worden bekeken voor nadere analyse. Voor meer informatie: www.compuware.nl.

Partners