11-10-2006

Sun Microsystems opent vestiging in Second Life

Deel dit bericht

Eerste Fortune 500-bedrijf met 'in-world' persbijeenkomst.

Sun Microsystems heeft een vestiging geopend in de virtuele wereld Second Life. Sun is het eerste Fortune 500-bedrijf dat bij de opening ook direct een grootschalige 'in-world' persbijeenkomst organiseerde. 'In-world' is de term die gebruikt wordt om gebeurtenissen in de virtuele wereld van Second Life aan te duiden, ter onderscheid van 'in real life' en 'on line'. De opening van het virtuele Sun Pavilion werd geleid door Sun's Chief Researcher John Gage, bekend pionier op het gebied van online educatie en beleidsvorming op het gebied van wetenschap en politiek. Gage, verschijnend in de vorm van een avatar (een visuele online alter ego), ging in op Sun's motivatie om actief deel te nemen in Second Life. Hij wees op de mogelijkheden om te experimenteren met nieuwe vormen van communicatie, samenwerking en het ontplooien van economische activiteiten. Hij werd daarin bijgevallen door Chris Melissinos, Sun's chief gaming officer. De aanwezige pers kreeg daarna een rondleiding door het Sun Pavilion, met onder meer een bezoek aan het openluchttheater, vergaderruimtes en kiosken, met hoogtepunten van Sun's uitvindingen, evenementen en projecten. Ook Philip Linden, de avatar van Philip Rosedale, CEO van Linden Lab, het bedrijf achter Second Life, voegde zich bij Gage en Melissinos tijdens hun presentatie. Rosedale, vorige week nog als spreker aanwezig tijdens het grote Picnic 06 evenement in Amsterdam, gaf aan Sun's stap volstrekt logisch te vinden: "Gezien de diversiteit van Sun's doelgroepen en de variatie in initiatieven, is Second Life een ideaal platform. Of het nu gaat om het bereiken van Java-ontwikkelaars of het trainen van medewerkers, Sun's vestiging in Second Life geeft ze een aansprekend platform zonder fysieke geografische grenzen." Second Life is een 3D online wereld met een snelgroeiende bevolking van ruim 700,000 'inwoners' uit meer dan 100 landen over de gehele wereld. Bewoners creƫren en bouwen zelf de huizen, auto's, kleding, winkels en landschappen die deze wereld vormen. .

Partners