20-10-2005

Siebel's Component Assembly eerste op SOA gebaseerde CRM-oplossing

Deel dit bericht

Open product ondersteunt alle grote SOA-platforms.

Siebel Systems heeft de Siebel Component Assembly aangekondigd. Het betreft hier een nieuwe lijn open, op de gangbare standaarden gebaseerde en uiterst flexibele producten. Hiermee worden nu voor het eerst de essentiële bouwstenen aangeboden om sneller, eenvoudiger en efficiënter CRM-toepassingen op maat samen te stellen. De nieuwe oplossing is het resultaat van meer dan drie jaar research en ontwikkeling in nauwe samenwerking met BEA Systems, IBM en Microsoft (onder de noemer 'Project Nexus') en is de enige op een Service Oriented Architecture (SOA) gebaseerde CRM-oplossing die native kan draaien op zowel een .NET­ als een J2EE-toepassingsserver. Siebel Component Assembly is speciaal ontworpen om CRM-toepassingen goedkoper, sneller en met minder risico's te kunnen bouwen en implementeren, speciaal voor organisaties die een verregaande maatoplossing nodig hebben, maar wel op basis van de gangbare standaarden. Zonder de nieuwe oplossing zouden deze organisaties gedwongen zijn om hun eigen toepassingen van nul af aan op te bouwen. Siebel Component Assembly steunt volledig op de principes van de Siebel Customer Adaptive Architecture, met schaalbaarheid, openheid en op de standaarden gebaseerde ontwikkel- en runtime-ondersteuning. Daarmee kan dit tot dusver achtergebleven segment van de markt voor CRM-toepassingen nu ook profiteren van alle voordelen van de Siebel Customer Adaptive Solutions (zie apart persbericht voor meer informatie over Siebel Customer Adaptive Solutions). Siebel Component Assembly sluit aan op de rol die Siebel Systems speelt op de markt voor on-premise en gehoste CRM. De Siebel Customer Adaptive Solutions staan nu ter beschikking van alle mogelijke klanten, hoe complex hun vereisten of implementatievoorkeuren ook mogen zijn.Siebel Component Assembly is de eerste oplossing die specifiek is gericht op de markt voor CRM-maattoepassingen, een markt die wordt geraamd op 24 miljard dollar. Volgens AMR Research bestaat de CRM-markt voor meer dan tachtig procent uit organisaties die hun eigen toepassingen willen maken of die bestaande toepassingen willen uitbreiden met functionaliteiten op maat. Dit willen ze doen met behulp van native ontwikkeltools op een toepassingsserver in een servicegeoriënteerde architectuur. Het maken van dergelijke maatwerkoplossingen is echter altijd een complexe, moeizame en dure aangelegenheid geweest.

Partners