01-03-2016

Adobe Experience Manager Mobile vereenvoudigt creatie en beheer van mobiele apps

Deel dit bericht

Adobe heeft op het GSM Mobile World Congress in Barcelona Adobe Experience Manager Mobile aangekondigd, dat bouw en beheer van intuïtieve en aantrekkelijke mobiele apps moet vereenvoudigen.

Adobe Experience Manager Mobile stelt ontwikkelaars in staat om de functionaliteit van de apps te vergroten door ze te verbinden met bedrijfskritische data en systemen zoals Customer Relationship Management (CRM) en Enterprise Resource Planning (ERP).

Mobiele apps zijn volgens Nick Bogarty, Senior Director, Adobe Experience Manager Mobile, een integraal onderdeel van een onderneming, maar bedrijven hebben moeite met het bouwen, beheren en leveren van fantastische mobiele ervaringen. "Adobe Experience Manager Mobile levert de eenvoud, functionaliteit en het design die consumenten verwachten van zakelijke apps."   
Adobe Experience Manager Mobile lost specifieke uitdagingen op voor bedrijven in de retail, industrie, media en entertainment, financiële dienstverlening, reisbranche en zorgsector.

Mogelijkheden zijn onder andere:
• Bestaande content voor mobiel hergebruiken. Bedrijven kunnen nu bestaande of nieuwe content toevoegen vanuit elk content management systeem of digital asset management systeem, waaronder Adobe Experience Manager Sites en Assets, om een nieuw mobiele app-kanaal te creëren. Dezelfde content, workflows en teams kunnen worden ingezet om content door te plaatsen op verschillende websites en apps.
• Mobiele apps ontwikkelen en uitbreiden. Designers en marketeers kunnen met Adobe Experience Manager Mobile razendsnel apps voor iOS, Android en Windows creëren. Als de app eenmaal is gebouwd, kunnen ontwikkelaars Cordova device API's en verschillende plug-ins gebruiken om kritische bedrijfssystemen zoals CRM en ERP, voor personalisatie en dataopslag, te koppelen aan de app.
• Alle apps centraal beheren. Adobe Experience Manager Mobile heeft een centraal dashboard waardoor het eenvoudig is om een grote hoeveelheid apps binnen een bedrijf te beheren en te updaten. Het dashboard werkt zowel met in Adobe Experience Manager Mobile ontwikkelde apps als al bestaande apps. Het stelt gebruikers in staat om content te beheren en de functionaliteit uit te breiden door Adobe's analytics en app-diensten te integreren.
• Benaderen, meten en optimaliseren. Door de koppeling van Adobe Experience Manager Mobile met Adobe Analytics kunnen bedrijven app-prestaties analyseren en optimaliseren zonder extra kosten te maken. Adobe Target maakt het mogelijk om door middel van personalisatie de klantbeleving voortdurend te optimaliseren.

Integraal onderdeel
"Merken waarbij klantinteractie en klanttevredenheid centraal staan, weten hoe belangrijk het is om een goede mobiele app-ervaring te bieden. Te vaak blijven mobiele app-initiatieven een afzonderlijke silo die niet verbonden is met de rest van de digitale kanalen van het merk. Hierdoor stijgen de kosten en vermindert de flexibiliteit van het bedrijf", zegt Melissa Webster, Program Vice President, Content and Digital Media Technologies bij IDC. "Mobiele apps moeten een integraal onderdeel van de digitale ervaring worden. Adobe Experience Manager Mobile combineert content, beheer- en publicatiemogelijkheden in een aanbod dat marketeers ondersteunt en bedrijven de volledige waarde van hun investeringen in mobiele apps laat realiseren."    

Meer informatie: http://www.adobe.com/nl/marketing-cloud/enterprise-content-management.html

Partners